Thursday 5 December 2013

Ustaz Fathul Bari Samakan Pakatan Rakyat Seperti Yahudi.



Wakil Pergerakan Pemuda UMNO menasihati ahli-ahlinya agar tidak terus melenting jika UMNO dituduh sebagai parti bersifat perkauman.
 
Menurut Dr.Fathul Bari Mat Jahya, objektif sebenar perjuangan UMNO adalah untuk memperjuangkan hak melayu serta bumiputera, maka tuduhan oleh pihak pembangkang  adalah tidak wajar.
 
"Sebagai contoh, Parti Tindakan Demokratik (DAP), apakah sumbangan mereka (DAP) terhadap bangsa mereka?
 
"Sudah tentu mereka membantu bangsa mereka, kita tidak menganggu mereka, oleh itu, jika kita membantu bumiputera dan melayu jangan ganggu perjuangan kami," katanya ketika menyokong usul dasar Presiden Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra.
 
Sementara itu, beliau turut berkata, pihak pembangkang bersikap seperti yahudi yang tidak pernah berpuas hati dengan  sebarang tindakan yang dilakukan Umno.
 
"Ini boleh dilihat berdasarkan pelantikan ahli Majlis Tertinggi (MT) Ustaz Mohd Kasim Elias oleh Presiden UMNO Datuk Seri Najib Razak, yang mahukan beliau menjadi pemimpin ulama dalam UMNO tetapi  beliau terpaksa menolak tawaran tersebut kerana tidak mahu UMNO terus difitnah," katanya
 
Terdahulu, Ustaz Kazim telah diserang dengan pelbagai kata-kata kesat oleh pembangkang yang kononya merosakkan krediliti sebagai agama,  sejurus selepas lantikan diberikan. - Rakyat News

Saya sendiri sebagai orang Melayu amat berstuju dengan apa yang telah disampaikan oleh Exco Pemuda UMNO Ustaz Dr Fathul Bari. UMNO lahir dari asas perjuangan orang orang Melayu terdahulu yang membawa harapan dan hasrat orang Melayu. Tidak salah untuk ahli UMNO bercakap dalam isu ini memandangkan parti UMNO adalah parti tunjang kaum Melayu. Ahli UMNO harus berani membawa agenda Melayu dan Bumiputera diluar sana kerana ini lah perjuangan yang dituntut oleh semua ahli UMNO.

Agak pedas apabila Ustaz Fathul melabelkan pihak Pembangkang seperti Yahudi. Ternyata kata kata tersebut ada kebenarannya dan boleh jika saya katakan bahawa sikap pembangkang sebenarnya lebih kepada "Yahudi Mabok".

Ustaz Kazim diserang dengan segala caci makian sehinggakan ada yang melabelkan beliau sebagai Ustaz Khinzir kerana memihak kepada UMNO dalam perjuangan beliau mahu Islam dan Melayu bersatu. Pekara yang baik dilakukan akan dikeji oleh pihak pihak pembangkang terutama PAS kerana individu tersebut tidak memihak kepada beliau. Tetapi jika ada yang memihak kepada beliau bermacam gelaran yang baik dilabelkan sepertimana dua arti yang menyertai PAS yang telah diberikan gelaran Ustaz walaupun entah dari mana datangnya ilmu agama dua artis hiburan tersebut.

Artis seperti Abby Abadi digelar ustazah, Bob Lokman digelar Ustaz. Tapi Ustaz yang benar seperti Ustaz Kazim digelar Ustaz Khinzir akibat tidak menyebelahi mereka. Ini pekara yang selayaknya untuk menggelarkan pihak pembangkang adalah sama seperti Yahudi Mabok.

- Malay Rights


2 comments:

sasa said...

Blog tuan sudah siap sedia dipautkan mohon pautan blog MF disini tq..
http://korekcium007.blogspot.com

Anonymous said...

Kena cari jalan supaya lebih ramai ustaz yang seperti Ustaz Fatul Bari menyertai UMNO.