Monday 30 December 2013

Ancaman Bom Pada Malam 31 Disember Perlu Diambil Serius Oleh Semua Pihak



Ancaman keselamatan Negara semakin hari semakin menjadi jadi, ini satu pekara yang tidak baik untuk ekonomi negara memandangkan ancaman ancaman sebegini menjejaskan reputasi Malaysia sebagai sebuah negara aman dengan rakyat yang berbilang kaum.

Isu terbaru yang mana emel dari seorang bernama Rahim Ghouse dihantar kepada Ahli Parlimen Pandan YB Rafizi Ramli yang memaklumkan penyediaan BOM amat merbahaya dan boleh dikategorikan sebagai satu ancaman yang perlu diambil serius oleh pihak keselamatan negara terutamanya pihak Polis.

Memetik sumber blog Unspinner:



"Nombor handphone dan email semua ngam.

Samada betul atau tidak, Unspinners nasihatkan kepada anak-anak muda supaya tak payah pergi ke perhimpunan haram tersebut. Pasti kecuh ...

Tiada perhimpunan yang tak kecuh.

SOP mereka ada untuk salahkan SB di atas sebarang kekecuhan.

Hakikatnya mereka mahukan kecuh supaya cepat tersebar luas oleh cybertrooper mereka dan boleh terhebahkan satu dunia.

Pasti media-media asing akan memberi liputan. Bab huru hara memang media asing suka. Lagi ada mati, cedera dan harta awam rosak lagi mereka suka."


Sama ada emel tersebut benar tulin ataupun sahih telah dihantar kepada YB Rafizi Ramli hanya pihak berwajib sahaja yang boleh mengesahkannya. Malah YB Rafizi Ramli sendiri boleh membuat pengakuan sama ada benar beliau menerima emel tersebut dari Rahim Ghouse ataupun sebaliknya. Malah adalah amat wajar untuk YB Rafizi Ramli menjelaskan kepada rakyat siapa Rahim Ghouse pengirim emel tersebut. (Rahim Ghouse)


Semalam YB Rafizi Ramli dipanggil pihak Polis bagi membantu siasatan berhubung emel tersebut, dan dari apa yang saya lihat melalui kenyataan kenyataan Rafizi Ramli beliau menafikan emel BOM tersebut dan menyatakan ianya adalah satu propaganda dari Blogger UMNO dan Utusan Malaysia. Ini satu jawapan yang pada saya lebih kepada bentuk provokasi dengan menyalahkan pihak lain kerana YB Rafizi Ramli sendiri seharusnya membantu pihak PDRM bagi menyiasat adakah emel tersebut benar dan tulen berbanding menyalahkan pihak lain.

YB Rafizi Ramli sendiri boleh membersihkan nama beliau dengan membuat laporan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia SKMM. Saya percaya pihak SKMM akan membantu YB Rafizi Ramli dalam pekara ini kerana SKMM pastinya boleh mengesah sama ada emel tersebut tulen dan diterima oleh Rafizi Ramli ataupun sebaliknya. Kerana jika emel tersebut dipadam sekalipun ianya tetap boleh dikesan oleh pihak SKMM.

Sama ada YB Rafizi Ramli dianiaya ataupun tidak hanya beliau boleh memberikan jawapan sebenar kepada pihak berwajib PIDRM dan SKMM.

Pendapat saya sebagai seorang warganegara Malaysia yang waras sudah pasti saya mengambil serius emel tersebut kerana apa yang terkandung didalam emel tersebut adalah satu ancaman yang boleh diterima pakai oleh akal dan kewarasan. "PANIK" dan itulah yang cuba diterjemahkan melalui emel tersebut kerana apabila Bom bom tersebut meletup maka ianya akan mewujudkan rasa panik rakyat yang hadir pada malam tersebut.

Kehebatan media sosial tidak dapat dinafikan dan adalah tepat jika saya nyatakan peluang dan ruang akan diambil sebaik mungkin untuk memastikan suasana panik akan disebarkan secara meluas melalui rangkaian media sosial. Dan adalah tidak mustahil akan ada individu individu yang cedera daripada serpihan bom tersebut dan ianya menjadi semakin rancak sehingga berjaya menarik perhatian rakyat dan juga media antarabangsa.

Jika benar ianya berlaku sudah pasti seluruh dunia akan melihat Malaysia sebuah negara yang tidak selamat dan ini menjadikan kuasa asing akan lebih mudah untuk masuk campur ke dalam negara melakukan lebih lagi daripada pengeboman tersebut.

Harapan saya sebagai rakyat Malaysia adalah meminta kepada rakyat untuk tidak turun ke Dataran Merdeka pada 31hb Disember ini bagi mengelakkan sebarang insiden yang buruk berlaku. Banyak lagi tempat lain yang boleh dikunjung oleh rakyat Malaysia selain daripada Dataran Merdeka.

Kita harus ingat kuasa asing sentiasa mahukan Malaysia dalam keadaan yang huru hara agar mereka senang untuk melakukan penindasan sepertimana yang berlaku kepada negara negara lain terutamanya negara Islam di dunia.

- Malay Rights



2 comments:

Anonymous said...

Dalam dunia ini YIP KUM FOOK sangat bertuah kerana dia seorang peguam tidak perlu belajar undang-undang, juga tidak perlu pergi ke sekolah undang-undang, peguam lain perlu belajar undang-undang sehingga enam tahun untuk menjadi peguam penuh.

YIP KUM FOOK adalah kawan baik saya dan dia seorang ahli perniagaan sebagai barangan perabot di Taman Daya, berhampiran dengan Taman Desa Jaya, Kepong dan juga dia seperti bermain politik, pada tahun 1990 dia menjadi pengerusi MCA di Taman Daya, Kepong…

Kemudian, beliau menjadi presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong pada tahun 1994 sesuatu dan beliau menolak presiden lama (Shia Kok Sun), kemudian beliau mengambil jawatan presiden ketika itu, yang semua orang tahu tentangnya, dalam apa yang berlaku. di SAMNAK SAMBODHI

Dia nak jadi peguam sebab nak main politik, ramai ahli politik ada ijazah atau beransur-ansur dalam pendidikan, dan dia pun ikut orang apa yang dia ada, dia tak nampak diri dia datang, sekarang ramai yang tahu asal usul YIP KUM FOOK juga…..

Ah Chin, Taman Desa Jaya, Kepong
Translated by Dr. Chew

Anonymous said...

请远离马华党员 叶金福!


敬爱的马华公会中央领导層,

现在世界各先进国都盡力保存佛教的文化和保护佛教的僧侶,但马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman) 却反其道而行, 帶一般流垊到佛教埾地(SAMNAK SAMBODHI THAI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA)試圄摧毁佛教文化, 挑衅和打架, 并电招警方人員要扣留佛寺沙彌, 这种不按佛教條规, 軽视佛教精神的行动, 对世界佛教信徒实有侮辱之举, 的确令人不敢恭维.


除此之马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak)也利用杖势, 連众人朝拜的印度廟TAMAN DAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR 放火燒毁把土地佔为已有, 马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman)这种冒犯宗教的不良行为, 已引起廣大的大马人民愤怒而不满, 所以, 在耒屇的大选, 希望马华公会的中央领神, 能深明大義, 对此娄党员, 最好疏薳距离, 以免影响选票, 造成马华公会大大的败北, 遗恨江山此致, 并祝安康, 工作快乐.

sharing by chong taman ehsan, kepong