Saturday 12 October 2013

Pekerja Melayu Di Syarikat Penuh Milik Kerajaan Ditindas



Semakin hari semakin rakus nampaknya pegawai pegawai tinggi kerajaan dalam memeras ugut pekerja bawahan terutamanya bangsa Melayu sendiri. Pegawai atasan yang meraih gaji dengan angka belasan dan puluhan ribu tidak memperdulikan nasib pekerja bawahan yang bergaji seribu dua. Realitinya waktu ini banyak pegawai tinggi dalam kerajaan meraih hasil lumayan melalui proksi mereka yang terdiri daripada bangsa lain. Saya agak jijik dengan pegawai kerajaan sebegini kerana manusia jenis inilah yang merupakan bangsa Melayu yang merupakan penghisap darah bagi bangsa mereka sendiri.

Ada terima berita mengenai nasib pekerja Melayu disebuah syarikat penuh milik Kerajaan (SULIT) yang mana telah menjadi mangsa ditindas oleh pegawai atasan sendiri. Punca nya adalah cukup mudah iaitu pegawai atasan terlalu menjaga perasaan dan hati proksi (LEMBU) sehinggakan pekerja Melayu dianak tirikan.

Saya juga boleh katakan di tempat  syarikat penuh milik kerajaan (SULIT) sekarang ini sudah dikawal oleh bangsa pendatang iaitu India. (Warganegara India & Sri Lanka). Segala gala yang dibuat dalam menjalankan apa apa penugasan semuanya akan bergantung kepada bangsa ini yang menyebabkan pekerja Melayu disitu dipinggirkan dan menjadi tidak relevan walhalkan Syarikat milik Kerajaan itu milik Melayu dan bukannya India.

Belum masanya lagi untuk saya jelaskan syarikat tersebut dan apa isu utamanya. Namun saya menyampaikan berita kepada semua bahawa isu ini akan menyebabkan ada yang diberhentikan kerja dan ada yang akan terima ugutan.

Nasihat saya kepada team bekas MOTOROLA, siap sedia dengan apa yang akan didedahkan kelak. Anda hanya berkuasa dengan pangkat yang ada dan pangkat yang ada itu pun adalah ehsan dari orang Melayu. Ini tanah Melayu dan jangan jadikan pekerja Melayu seperti sampah.

- Malay Rights




43 comments:

Anonymous said...

Kalau hang bela melayu, apa y hang dpt???

Lagi bnyak duit, lg bnyk manusia tamak... lagi jauh depa tinggalkan manusia miskin y xada apa kepentingam utk dep

Anonymous said...

selama ni pun yang rosakan Melayu terdiri daripada pegawai tinggi Melayu juga sampai sanggup makan rasuah dari bangsa lain.

Unknown said...

Salam Tuan, gambar dalam artikel berkaitan adalah gambar di kantin MIMOS. Baru baru ini ada seorang pekerja MIMOS dikenakan tindakan disiplin kerana mengkritik pegawai atasan MIMOS. Mohon emel tuan untuk pekara ini.

Anonymous said...

ex team motorola? mmg mimos la ni. hujan bau kari sial

Anonymous said...

Rasanya saya tahu siapa nama perempuan melayu yang teraniaya ni..NORMATAKSIAH ISMAIL..
Betulkan saya kalau salah orang atau salah cerita

Anonymous said...

Ala itu Dato masa di Motorola pon haprak... orang kiri dan kanan, cina dan india....tak mahu naikkan melayu. Sombong nak mampus!! Ada orang Melayu bagus tak mahu naikkan kerana dia seorang perempuan.

Kat Motorola tempat legacy Dato sudah jadi Tamil Street... dalam sekelip mata... kisah apa? Janji sendiri bangsa pon mahu naik...Masa Dato dulu macam-macam alasan....

Tak usah bangga la jadi orang kuat UMNO!!! Puih...!! Jadi orang UMNO untuk kepentingan diri sendiri.

Anonymous said...

GLC pun sama terutamanya milik Khazanah Nasional.Cina haprak kurang kelayakan serta pendidikan di beri pangkat dan gaji besar. Orang Melayu yang layak dan pendidkan jauh lebih tinggi di suruh jadi orang bawahan cina. Memang haram jadah punya UMNO serta konco-konconya menganiayakan orang melayu.

Anonymous said...

Konfem Mimos yg dimaksudkan. Mmg dah ramai pun belah sbb ex Motorola dan org luar yg berkuaasa

Anonymous said...

Zalim nya management mimos...dengar cerita staff tu tak dibayar gaji 2 minggu tak pasal2.
Kalau dia tu ceo...vp ke...director ke...tak pa la. Ini kerani..berapa sen sangat gaji

Anonymous said...

Benarkah dengar-dengarnya perkara yang sama mula menular di Petronas?? Ada sesiapa yang tahu berkenaan dengan ni??

Hairannya pemimpin Melayu atasan, VVIP, VIP semua tak nampak perkara ni.......sedang kita yang di bawah ni boleh nampak apa yang mula menular. Ini amat dibimbangi kerana ia akan merugikan dan melemahkan bangsa Melayu sendiri.

Anonymous said...

Maaf saya nak tambah ekoran komen saya 22:24 di atas.......maksud saya dengan 'perkara yang sama mula menular' ialah perbuatan meminggirkan (mengetepikan) dan menganaktirikan orang Melayu secara sedikit demi sedikit (cara halus).

Ada desas-desus cerita sana-sini tentang perkara seperti itu. Tapi tak pasti.....jadi sesiapa yang tahu tentangnya boleh bagi ulasan untuk kita semua.

AWAS said...

MAS pun sama gak- dengarnya yg dapat bertugas di unit crew A380 ramai org cina dan India, melayu ramai yg diturunkan pangkat buat laluan domestik.tolong siasat.......

Anonymous said...

DEDAH jgn tak DEDAH. Pengalaman aku kerja, org India ini kalu nampak Superior dia terus terduduk buat2 sapu habuk, konon2 dia lah yg kerja. Org cina pulak akan withheld info/ilmu takut org tahu lebih dari dia. Org Melayu mulut hebiaq cerita habis tunggu boss dia appreciate kerja dia konon. Ketua melayu bila kena panggil Boss kembang punkoq sampai lubang jubuq pun kembang. Pmimpin Melayu dah jadi buta perut, kaldai akaq semua berdasar atas report bukan nak turun kebawah tgk sapa buat kerja dan perform.

Anonymous said...

Apasal aaaa orang2 Mototola pakat ramai2 masuk MIMOS.... habih lingkup MIMOS... RENOVATION FOR LIFE jadinya bukan lagi Innavation For Life....

Anonymous said...

kerja kat mimos best lah bodo ... haha gaji besau dan lepak sbb tak ada projek. keling india pun minta tip mcm mana nak hilangkan bosan hahaha

Anonymous said...

Ya, apa yg. KP UMNO buat hal ini - tahu asyik menjerit pasal agenda LIBERALnya! Kerana si puak-makin-tamak Islam/Melayu LIBERALlah, saya syaki pekerja bawahan Islam/Melayu sampai diTINDAS/diKHIANATI begini walau dlm sy. milik ! Malangnya mereka tak ada tpt. MENGADU!

Bah. pertama:

GERAMNYA! Tengoklah EVANGELIS Star MENGAGUNGKAN kemenangan puak Islam/Melayu LIBERAL - dan si JAGUH liberal BONGKAK pula, menuduh seolah yg. mencabarnya, sebagai berhaluan kanan" (right wing")- seolah pelampau 'rasis'lah tu! Jadi apakah maksud si liberal ini, seolah kalau memperjuangkan agenda Islam/umatnya termasuk hak BUMIPUTERA Islam/Melayu dgn. amat TEGAS; adalah puak "pelampau"?! Jgnlah angkuh sgt. dgn. kemenanganmu, hai puak liberal UMNO - kami akan terus berdoa kpd. ALLAH SWT melindungi pejuang Islam/Melayu TULENNYA dan menyelamatkan Tanah Melayu PUSAKA nenek moyang kami ini serta umat Islam/Melayunya (terutamanya anak-anak kami), dr. sebelum dijajah si LIBERAL BRITISH-ZIONIS laknat lagi!

Lihat di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/10/13/Umno-polls-khairy-liberal.aspx, Umno polls: Liberal, progressive agenda has prevailed, says Khairy , by rahimy rahim AND rashvinjeet s.bedi , October 13, 2013:

KUALA LUMPUR: Re-elected Umno youth chief Khairy Jamaluddin said his progressive and liberal agenda has been endorsed by the grassroots.

He said that if the grassroots did not accept the agenda tha he brought along, it would be reflected in the results, pointing out that his opponents used a regressive agenda.

"If I wanted to win comfortably, I could have used a right-wing formula. I wanted to show that you can be a progressive and win in Umno," he said during a press conference at PWTC.

He added that the progressive agenda had to start with the youth who would one day bring the party forward.....

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

PEMBETULAN: (perenggan pertama)

Ya, apa yg. KP UMNO buat hal ini - tahu asyik menjerit pasal agenda LIBERALnya! Kerana si puak-makin-tamak Islam/Melayu LIBERALlah, saya syaki pekerja bawahan Islam/Melayu sampai diTINDAS/diKHIANATI begini walau dlm sy. milik K'jaan ! Malangnya mereka tak ada tpt. MENGADU!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Ya saya juga dengar tentang pertonas dan macam mana orang melayu sendiri di anak tiri dan ex pat di berikan gaji berlipat kali ganda sedangkan engineer bahagian cari gali di pijak habis.... sehinggakan ada yangvsudah berhenti.

Anonymous said...

Di mimos yg berkuasa sebenarnya Raj bukannya Wahab. Wahab ni kena cucuk hidung dgn Raj.......Wahab ni boneka aje.

Anonymous said...

Nampaknya sekarang sudah banyak syarikat Melayu boneka. Yang memegang jawatan tinggi bangsa lain tapi orang bawahan orang Melayu. Yang beri arahan bangsa lain dan yang menurut perintah bangsa Melayu.

Ni bukan salah sesiapa sebabnya kita sendiri yang buka jalan kepada orang lain.

Anonymous said...

kenapa company melayu semua melintuk kepada orang bukan melayu?

dengar pun banyak dari semua glc dan agensi kerajaan menaikkan orang bukan melayu ke jawatan tinggi. Termasuk juga di putrajaya sendiri tak nak sisat ke?

Bukankah jabatan polis dan tentera pun ramai orang bukan melayu di naikkan pangkat dan semangnya sudah pun berjawatan tinggi?
Bukan setakat petronas, mosti, mimos dan agensi yang di swasta atau di separa swasta terlalu ramai bukan melayu menguasai jabatan disana, tapi dengarnya angin mengatakan agensi ikram penuh dgn direktor tertinggi yang bukan melayu.

Di institusi pengajian tinggi swasta dan bukan swasta pun mula kedengaran orang bukan melayu mula menguasai jabatan-jabatan penting kerana orang melayu sendiri mengangkat bukan melayu pegang jawatan penting termasuk kendali tender-tender dah tentu melayan kaum bukan melayu dari orang melayu.

Saya rasa semua ini wajib disedari dan di siasat sebelum nasi menjadi bubur.

Jangan pula zaman orang melayu Islam nanti terjadi seperti zaman Khalifah Abbasiah di lanyak kaum mongol dari segenap penjuru. Bila dah tersedar Baghdad di serang dan penduduk Islam dibunuh dihancurkan mongo,sehingga sungai Baghdad mengalir dengan darah dan tinta hitam pekat khazanah ilmu dihancurkan, baru hendak tersedar malangnya semuanya sudah terlewat. Musuh dalam selimut dan gunting dalam lipatan banyak diceritakan tentang kejatuhan kerajaan baghdad. Apakah Allah jadikan sejarah umat terdahulu sia-sia? Wallahualam.

Anonymous said...

'renovation for life'. LOL good one! i hear hundreds of Ks for the cafe alone ... not to mention 'imported' contractors for the jobs. crazy

Anonymous said...

Wah wah wah,tiap hari certa hikayat kronikal ah jib gor gong nya dan sahabat nya di GLC masuk media cetak maya.
Ini antara 100 dalil mengapa Ah Jib gor dan ketua GLC tidak layak menduduki apa apa jawatan dalam UMNO/kabinet/GLC/FLDA/Sime/1MDB/UEM/Putajaya holdings /OMar Ong Petronas/Azman Khazanah/Nazir CIMB/MAS?LUTH?AA..
GLC=api dalam sekam.
Sekam di biyaai umno/pnb/kerajaan pimpinan UMNO.
ASALKAN bukan Ah Jib Gor.
Tolak Ajib GOR GONG,Nazir,Azman,Idris Jala.
Kita perlu PM Baru.
Bukan twitter champion di sans francisco,bali,brunei.
Perlu apa kita bagi peluang orang putih belasah duit khazanah ?
Ah Jib dabik dada msia ada macam2 laman media portal eGOVT dan saluran komunikasi world class.
Perlu ke pejabat di jauh jauh jauh ?
Nak buat hideout ke? Playground? Rumah santai?Private mess.
Ah Jib lupa kita hanya ada 25 juta rakyat malaysia tulin.Tak bolih pakai 4 juta Pati dan expatriate dan PR status naik kan sukan ke taraf
dunia?Rakyat Malasyia bukan 28 juta, yang wong chun aka Bodoh punya cina beng cinion tongkang turun ketua pengarang Star.
Apa perlu High Income nation jika majoriti rakyat masih terkial kial tak ada keperluana asas.
50 % daripada 25,juta penduduk di bawah umur 23 tahun,yaani 12 juta.
Kita punya unemployment rate 3 %.
Ah Jib wajib cari perluang perkerjaan untuk jutaan rakyat Malaysia, dari sibuk melancung London,Sans Francisco,Nairobi,Beijing,New York,Gaza.
Jangan lupa Ah jib, negara kita tempat 4 juta orang asing,pati,expatriate,orang
bukan rakyat malaysia,MYkad Merah cari makan dengan ehsan rakyat
Malaysia.
Mereka ni 4 juta orang termasuk 4 orang Indonesia di Jalan Putra PPRT Ampang menterkedrah subsidi!
Ingat!

Tak perlu ENDLESS POSSIBILITIES sebagai teras dan persada high income nation dan the best is yet to come.

Apa guna laungan Endless Possibilities ,liberal, global movement of moderates.
Wasatiyah bunyi Islamik ke ?
Centrist KJ.
World view.
Jutaan belia yang perlu pembelaan.

Bukan bagi belia gajet dan baju t berwarna dan topi percuma untuk sorakkan I LOVE PM !

Kita perlu perdana menteri baru.
Kita tak mau slogan demi slogan.
Kita tak mau konsultan.
Kita mau idris jala keluar ,sekarang serta merta.
Kita tak mau Pemandu,tutup aje.
Tolak Ah jib .
Kita tolak Ah Jib kerana
a.Sudah jual harta melayu kapada Presiden Xi PRC, hanya
untuk membangga kan diri nya ,anak tun razak,TUN RAZAK
EXchange,Kuantan Port,tanah tanjung pagar,tanah di Johor,beli dari kerajaan johor jual pada UEM, bagi kat Singapore dan PRC.
b.kerana guna wang Felda 1.2 billion bagi kat cina DAP tegar.
Pakai duit rakyat,nak pujuk rakyat imigran diaspora malaysia di LONDON pulang (?)
Ostolia tak payah pergi ,Cina semua lari balik dah..
c.Kerana Ah Jib hinakan 1.4 juta pekerja kerajaan,kasi Zero Kerja,dan dapat gaji.semua kerja Kasi Konsultant jutaan RM.
Kasi Pemandu Jutaan RM.

Apa dapat ? Endless possibilities.
ah jib terlalu mudah lempar duit,sebab bukan duit sendiri.
Campak duit ke sekolah cina vernakular cinions cinabeng
amalan Ah Jib:
1.Endless Possibilities.
2.The High Income Nation.
3.The best is yet to come.
4.political
transformation di terajui olih: Ah Jib gor gong aka sahabat jimmy choo the cobbler,
bapak kucing,bapak sekolah vernakular,bapak dong zhong,bapak sekolah foon yew high skool,bapak nazifudin,bapak saifudin temerloh kalah ,dapat gaji CEO GLOBAL MODERATES Movement.
Ah Jib Gor gong masih degil mau kan TTPA.Nak menunjuk nunjuk DIA DIA DIA lah sorang yang kelainan liberal moderate world view Anglophile bangsawan ,petah hujah cakap orang putih konon.
Buat MAGIC 1MET di APEC Bali Asean TTPA.Cakap macam orang putih,amat gemar bila di puji.OBAMA Tak pandang lah kamu Ah Jib Gor Gong
Taraf Ah Jib gor sekadar lemang rendang halwa maskat aja.
arjuna waspada
changkat lobak

Anonymous said...

Takan tender kantin MIMOS pun kroni punya kut.... tapi dengar cite mcm tu looooo... ada org kewangan punya oooooo

Sir Azri said...

MIMOS, InsyaAllah akan kita bantu pekerja Melayu yang ditindas oleh pihak berkenaan. terima kasih atas maklumat yang diberikan.

Anonymous said...

Apa nk jd ngn mesia,dr A smpai Z rasuah,korup,tindas menindas,cantas mncantas..akhirnya hancur dn tumbang x pyh melalui proses perang ke apa,tumbang sndiri..skr pn dh byk org asing mnguasai mesia,org politik d cucuk hidung dgn wang utk kelabukn mata rakyat yg siang mlm brhempas pulas nk keluar dr kempompong cengkaman kemiskinan yg makin mnjerut leher masing2..melayu tertindas d tanah sndiri

Anonymous said...

Tunjuk p lah syarikat tu. Biar 1 Malaysia tahu siapa penghisap darah tuh!

Anonymous said...

Bukankah Muhammad saw telah katakan dalam hadithnya,diakhir zaman nanti,akan lahir umat2 Islam yang ramai seperti buih-buih dlautan,tetapi amat lemah.Orang2 kafir akan mengerumi kamu seperti semut2,,,dah terbukti benar kata2 itu,,pergilah mana2 GLC dalam negara ini,berbondong bondong mereka menjilat darah orang2 Islam,,pekerja bawahan jadi anjing2 mereka,samalah dengan vendor2 mereka,,hanya mata sepet yg banyak mengusai pembekal2 GLC nih...aku pon hairan,kalau politik melayu lemah,taklah seteruk ini,,tapi kalau pemimpin melayu lemah,,inilah akibatnya..sayang sekali Tun M dah memberi amaran,tapi tidak diendahkan,,Melayu bukan saja mudah lupa,tapi akan dilupakan terus..cuma Melayu elit saja tak mngaku Melayu..

dinasours said...

ada lagi syarikat GLC bakal tertindas dek kerana orang atasan hanya mendengar kepada Tn PENASIHAT.Bakal hancur lebur la umpama cerita P.Ramlee sehingga terlelong diri. GLC baru nak up dan merasa hasil kepayahan staf2 dan CEO dari aset ZEro dan kini bila hasil dah nampak byk pihak nak main tikam belakang. kemanakah pihak teraniaya tersebut nak adukan...kasihan mereka.

Anonymous said...

nak tau kenapa? sebab melayu semakin hari semakin bodoh...melayu pandai dah kurang dah dipinggirkan/dibuang jauh2 oleh ketua yang bodoh nak kejar duit...ketua-ketua bodoh yang tak tau buat kerja ni, harapkan orang kanan atau kiri yang berbangsa lain...sama la kesnya macam UMNO...no 1 pon dah bodo macam lembu NFC...yang bawah2 tu lagi la macam babi bodohnya...mak lembu yang terang-terang kantoi rasuah masih dipilih untuk memimpin? oh..UMNO2..cepat2 la korang berkubur...semakin hari semakin sakit hati aku tengok melayu bodoh dalam UMNO.

Anonymous said...

pekung si wahab dan raj ni banyak lagi, depa sapu duit kerajaan untuk projek itu ini, gaji pekerja import Sri Lanka dan India tu , tapi hal wanita yang gajinya sebulan RM1,500 tak diendahkan !! melayu macam ni buat apa simpan dalam jabatan kerajaan lagi... buat jadi virus saja, kasi buang lekas-lekas . Wahab ni ingat orang tak tau ka pasal projek SOCSO tu ? Sedap lu salah guna kuasa makan duit guna jawatan sendiri . Wahab lu pernah dengar ka itu Century Software dan cara lantikan TR lepas projek SOCSO di sakau ?? . Peniaga-peniaga lain buat kerja susah payah , lu Wahab dengan lu punya skandal si Raj tu pakai duit kerajaan bayar tenaga luar buat kerja ? Apsal guna tenaga luar ?? Orang Malaysia tak pandai ka buat kerja ?? Duit kerajaan tu duit rakyat Malaysia ... korang dua bagi duit rakyat Malaysia kat orang asing buat apa bangsattt ??!! . Apa pulak cerita dengan duit projek RM 100 million plus ?? Lu nak buat apa sekarang Wahab , Raj ?? Nak lupuskan bukti ?? Kah kah kah .. jangan takut baruahh ... bukti akan didedahkan tak lama lagi . Nasihat aku pada pekerja-pekerja MIMOS yang tak puas hati , ini lah masa yang korang tunggu-tunggu nak penerajang si Wahab dan Raj ni keluar , bukan setakat penerajang keluar .. kalau korang ada maklumat lain boleh sumbat dua ekor ni dalam penjara, letak je komen kat sini , pandai lah blogger2 ni korek

Anonymous said...

Betul lu punya statement PARIA... berbalik balik padacite asas... BODOH... BANGANG... TOLOL...
Cara dia menjatuhkan hukum tu betul ke idak
Adik kecik ada paham ka

Anonymous said...

pendapat aku lar, MIMOS nie research arm. so kalau nak amik expact, biarlah amik yang PHD on certain thing. setakat developer nak amik expact gak, kita sendiri ada banyak local staff.

dah lar tu, teringin nak masuk tender lak. dah tau research arm goverment, buat larr produk yang dipakai oleh luar negara. setakat nak jual kepada goverment, hmnnn... macam tak bermakna.

tak salah untuk buat research, dan research cost money, dan tak tentu research tu boleh monitize. tapi kalau buat research tapi developer berlambak india, baik bukak jer kilang satu kat india. tak payah import ke mesia.

at least, kalau research fail, ada gak pekerjaan untuk rakyat mesia. or maybe rakyat mesia tak suka programming kot?

Anonymous said...

lagi satu, banyakkan amik developer malaysia. tak kisah lah chinese, indian or malays. kalau setakat amik developer india, baik kita replace jer CTO, CMO, or other staff ngan india...tukar sekali ngan MD dan driver dan pak guARD SEKALI....

ok tak?

Anonymous said...

Malay Rights tolong bantulah mereka yg ditindas di Mimos, sebab bukan hanya pekerja bawahan yg di diskriminasi, tak kira pangkat dan kedudukan, mereka yg bukan kroni tetap ditindas. Pada siapa nak mengadu sebab yg tersenyum manis di depan kita belum tentu sahabat yg boleh dipercayai.

Anonymous said...

aku rasa kan... orang2 atas di MIMOS tu orang Pakatan Haprak. Org UMNO Xkan nak aniaya kaumnya sendiri... Xgitu???

Anonymous said...

Ni apa pulak ni nak libatkan Pakatan? Jangan main tembak je BODOH... si Wahab tu kan dulu ketua Pemuda UMNO Pinang? Pegawai atasan lain yg kanan-kanan semuanya BN.. Kau ingat UMNO tu baik sangat? STUPID!

Anonymous said...

Ada satu department , buat sensor . Tu bukan sensor, tu detector saja .. ? Punya siut director situ anaya orang lama ., dia hire kroni dia yg perempuan . Yang tak boleh blh, orang lama hebasking to move out from room icluding phd holder.. and replace with his geng ..

chegu ZulK said...

ada bukti ketengahkan.. teh tarik kt mimos sedap gak

Anonymous said...

Assalamualaikum peserta blog

Oleh kerana blog ini sudah diketahui ramai, maka eloklah masa yang digunakan untuk memberi komen menghasilkan tulisan yang boleh dibaca dan maklumatnya boleh digunakan.

Teruskan memberi maklumat dengan melihat kembali komen atau maklumat yang anda telah beri dan post lagi dengan memperbaikinya:

1. Tulis dengan jelas dan menggunakan perkataan dan ayat yang standard bukan marah-marah mencarut

2. Dapatkan maklumat yang agak baik contohnya projek SOSCO, bahagikan kepada beberapa bahagian. Contohnya Nilai Projek Siapa dapat kontrak Apa Yang MIMOS beri Berapa Nilai Mimos Outsourcing buat apa berapa NIlai nya.

3. Nama kan projek R&D dan apa yang terjadi dan apa kelayakan “kepalanya”.

4. Beri contoh2 mismanagement. Bagunan untuk SIRIM?

5. Beri dalil-dalil hasil dari habuan yang diterima jika projek melibatkan rasuah

6. Jika ada projek lain contoh Centre of Excellence, dapatkan nilai sub projek yang dipecahkan

7. Hal kantin adalah agak kecil , kecuali melibatkan hal projek. Pecahkan mengikut berapa sub projek /contract yang sepatutnya disatukan. Siapa kontraktor dan dari mana syarikat itu

8. Banyak lagi projek yang agak signifikan

9. Test Centre berapa orang yang ada walaupun tiada kerja

10. Bilangan Director Ke Atas Bilangan Senior Manager atau setaraf dengannya. Kita perlu faham MARDI researcher yg prolific da nada PhD gajinya mengikut skim kerajaan sedangkan bekas eksekutif Motorola mendapat gaji sama macam ex CEO MIMOS, yang kebanyakannya Cuma ada ijazah pertama sahaja.


Mungkin maklumat maklumat di atas boleh dibuat oleh beberapa orang. UNTUK menentukan maklumat adalah mudah dibaca, draftkan dulu dalam word document kemudian cut & paste ke comment blog ini.


Setiap komen yang baik dan teratur akan memudahkan pembaca yang juga melibatkan pegawai dan menteri menteri tertentu.


Komen-komen yang berbaur marah-marah dan tidak ditulis dengan baik tidak akan mendapat perhatian ynag sepatutnya. Ini merugikan peluang untuk masaalah atau isu yang anda bawa untuk diambil tindakan selanjutnya.


Jika setiap insan yang terlibat dalam memberi komen atau mempunyai kes boleh memberi sedikit lagi ruang masa untuk menulis dengan persembahan yang baik, BESAR kemungkinan sesuatu yang berfaedah boleh dilaksanakan untuk menghidupkan MIMOS.

Anonymous said...

Ni dia director departmen sensor tu: http://www.linkedin.com/profile/view?id=52237784&authType=NAME_SEARCH&authToken=aX_x&locale=en_US&srchid=522377841382803591637&srchindex=1&srchtotal=2&trk=vsrp_people_res_name&trkInfo=VSRPsearchId%3A522377841382803591637%2CVSRPtargetId%3A52237784%2CVSRPcmpt%3Aprimary&_mSplash=1

Anonymous said...

Lu tengok kat RENESAS KL PUNG 2X5 . ADA MELAYU BODOH YANG SUKA DIPERBODOHKAN DEK KOPET & MELAYU SENDIRI.

Anonymous said...

Kepada sesiapa yang berkenaan,

Bahawa kami YIP KUM FOOK (YIP KUM FOOK & ASSOCIATES) NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR JALAN 53, DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR & YIP JIUN HANN(YIP JIUN HANN & ASSOCIATES).. LOT 3.55, KOMPLEKS DESA BATU 8, JALAN KEPONG 52100 KUALA LUMPUR ..JAYANTHI DEVI BALAGURU, PENGURUSI PARTI GERAKAN SEGAMBOT, DAN OOI AH BAH(LLB) ..(CHIA OOI SUN & CO.) ADVOCATES & SOLICITORS NO. 48-1, 1ST FLOOR JALAN BRUNEI UTARA OFF CHANGKAT THAMBI DOLLAH, PUDU 55100 KL.

Dengan terus terang nya disini menegaskan:-

1) Untuk menengahkan keadilan undang-undang Negara, hak asasi manusia dan sebuah Negara demokrasi yang sebenar-benar, kami tidak mengentar kepada sesiapa yang cuba menakut-nakutkan.

2) Kami sedia mehadapi pengkhianat di mahkamah
Sekian dimaklumkan, Terima Kasih.

Mr. Lawrence YIP
sui chin choo