Wednesday, 26 June 2013

Yb Teresa Kok DAP Tidak Setuju Islam Agama Rasmi Persekutuan Pamerkan Sikap Sebenar Cina Couvenis




YB Teresa Kok dari parti DAP dalam keterangannya hari ini di Mahkamah Jalan Duta menyatakan bahawa beliau tidak setuju Islam sebagai agama Rasmi Persekutuan. Jawapan Teresa Kok ini terpancul setelah diajukan soalan daripada pihak peguam Dato Zaini Utusan dalam kes saman Teresa Kok ke atas Dato Zaini ekoran artikel cuit cuit Dato Zaini pada tahun 2010.

Saya sempat hadir dalam perbicaraan pagi tadi dan sepanjang saya berada di dalam kamar Mahkamah saya sendiri mendengar soalan dan juga jawapan apabila Teresa Kok disoal oleh peguam Dato Zaini. Memang saya sudah menjangka DAP akan terus kekal menolak Islam sebagai agama Rasmi Malaysia walaupun Teresa Kok tahu didalam Perlembagaan jelas menyatakan bahawa Islam adalah Agama Rasmi Persekutuan Malaysia.

Ada beberapa pekara lagi yang menarik sepanjang perbicaraan yang saya ikuti pagi tadi dan antaranya berhubung Wang umat Islam Selangor yang mana apabila peguam Dato Zaini bertanyakan kepada Teresa Kok mengenai kemana disalurkan wang umat Islam Selangor beliau menjawap bahawa ada peruntukan wang yang disalurkan bukan sahaja kepada umat Islam Selangor. Malah Teresa Kok juga turut mengakui penyaluran wang umat Islam Selangor kepada agama lain mendapat banyak bantahan daripada umat Islam Selangor.

Teresa Kok juga mengakui bahawa Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor mendesak agar kuota 10% UITM diberikan kepada bukan Bumiputera. Usul tersebut menurut Teresa Kok dinyatakan oleh Menteri Besar Selangor Dato Sri Khalid Ibrahim yang telah mendapat bantahan bukan sahaja dari Bumiputera Selangor malah oleh para pelajar UITM sendiri.

Isu ladang Babi turut menjadi perhatian saya apabila Teresa Kok menyatakan bahawa bukan kerajaan Pakatan Rakyat yang meluluskan projek tersebut sebaliknya Teresa Kok menyatakan kerajaan Barisan Nasional terdahulu yang meluluskan projek tersebut. Kenyataan Teresa Kok tersebut disanggah oleh peguam Dato Zaini dengan menyatakan bahawa bekas Menteri Besar Selangor sewaktu dibawah pentadbiran Barisan Nasional Dato Sri Khir Toyo menafikan bahawa beliau meluluskan ladang ternakan Babi yang mahu dibina di Sepang.

Dalam isu ladang ternakan Babi ini akhirnya Teresa Kok DAP mengakui bahawa kerajaan Pakatan Rakyat ada membincangkan projek Ladang Ternakan Babi bernilai RM100 Juta selepas mereka menang Selangor Mac 2008.


Saya dan Dato Zaini Cuit Cuit Utusan Malaysia

Walaupun sekitar sejam saya berada didalam kamar Mahkamah tetapi saya dapat lihat sendiri betapa Racist Teresa Kok parti DAP ini bila berhubungkait dengan Melayu dan Islam. Sepanjang pagi tadi juga saya dapat lihat betapa gugupnya Teresa Kok dalam menjawap soalan peguam Dato Zaini. Namun demikian saya memuji sikap Teresa Kok yang pada saya jujur dalam memberikan keterangan bahawa beliau jelas anti kepada Bumiputera dan juga menolak Islam. Jadi sudah kita tahu kebenarannya akan apa yang DAP perjuangkan cuma menunggu masa bila agaknya orang Melayu Islam akan sedar agenda DAP yang cukup halus dalam pekara ini.

Ini satu pekara yang seharusnya mendatangkan kesedaran kepada Bumiputera dan juga umat Islam. Perbicaraan kes Teresa Kok menyaman Dato Zaini Utusan telah membuka lebih banyak pekung DAP yang mempamerkan watak dan sikap Racist sebenar mereka ini. Orang Melayu khususnya perlu sedar agenda DAP ini dan inilah yang sering saya tekankan agar orang Islam Melayu wajib menolak parti Couvenis DAP.

Kenyataan Teresa Kok yang menolak Islam sebagai agama Rasmi Persekutuan seharusnya dijawap oleh sekutu DAP didalam Pakatan Rakyat. PAS harus tampil dalam isu ini agar kita semua tahu pendirian PAS berhubung kenyataan Teresa Kok. Jika sebelum ini Karpal Singh menolak Islam sebagai Agama Rasmi Persekutuan dan kemudiannya dijawap oleh PAS sebagai kenyataan peribadi Karpal dan bukannya DAP bagaimana pula dengan kenyataan Teresa Kok? Apakah sekali lagi PAS akan menyatakan ianya juga adalah pendirian peribadi dan bukanya pendirian parti sekutu mereka DAP?

Bersatulah wahai orang Islam dan Bumiputera, wajib kita menolak Cina Couvenis DAP ini.

26 comments:

Anonymous said...

TERESA KOK sepatutnya boleh keluar dari Malaysia. Tak Iktiraf Islam agama Rasmi Persekutuan memang vavi dapig ni.

Kamaruzzaman Satari said...

Mungkin akibat dari senario2 yg lepas mereka beranggapan majoriti orang melayu ni bolih di otak atekkan/blh dipergunakan.Ketahuilah ada bezanya bila agama dipermainkan.Walaupun,andainya yg keluar mmbantah itu kecil bilangannya tapi jangan disalah duga.
(Dont be to comfortable.at what you have).

Jawa Bernam said...

cibai pempuan ni..

link blog gua bro...

http://jawaber6.blogspot.com/

Anonymous said...

Sedar dirilah Teresa Kok datuk nenek kamu pendatang dari Tongsan. Malaysia sehahagian daripada Kepulauan Melayu, bumi orang Melayu!
Seperti juga Hong Kong dan Taiwan walaupun sekarang dipisahkan oleh scenario politik yang berbeza tapi itu Tanah Cina.
Kepada Teresa Kok dan semua pendatang Tongsan yang tidak mahu menerima agama Islam, hak keistimewaan orang Melayu yang telah termakstub dalam perlembagaan Malaysia, sila balik kew Tanah asal nenek moyang kamu!

Anonymous said...

Bro, aku dah lama cukup anti-DAPigs. Satu je aku nak tanya, mana maruah seorang melayu Islam jika dia menyokong dan bersaudara dengan cinabeng2 lahanat ni..? Cilakak lu cinabeng!!! Cilakak lu Teresa Cock!!! Cilakak lu DAPigs!!! Ptuiiiiihhhhhh!!!!

Anonymous said...

Salam 2 all..org melayu kena balik kepada ajaran Islam untuk berjaya di dunia dan akhirat..jom layan kuliah agama di www.kuliahtube.com

Bara Barau said...

Yg bersalah adalah melayu PAS dan Melayu PKR . Merekalah yg sebenar2nya talibarut yahudi...

Anonymous said...

Bukankah pernah didedahkan dahuku yang teresa kok ni mempunyai darah yahudi? Jadi memang tak hairan jika species ni dipanggil "jewish of the east" sebab memang betul.

paridah said...

assalam...sy share yer...tq

Anonymous said...

Boleh pecaya ke artikel ni

Tok Merah said...

Anonymous 27/6 07:11
Jangan anggap semua artikel tak boleh dipercayai. Anda tu jangan terlalu percaya pada DAPig, jangan dah terantuk baru terngadah atau anda sendiri salah seorang dari mereka.

PecahPalakMikir said...

bro mohon pautan link diblog u. dan PPM dah pautkan blog ini di PPM.

Anonymous said...

ape bezanya teresa kok dengan umno?

sama je,,

umnoi juga menghina undang2 islam...cer tengok ape kata pimpinan umno mengenai hudud..

dari mahathir sampai ke najib..

menjawab la di akhirat nanti...termasuk la ahli umno

umno punya pasal la, orang bukan islam pandang buruk pasal islam di negara ni

ore kota bharu said...

Ore pas lo ni lg teruk ..
Ada untung Halal
Bila tiada KEUNTUNGAN ..HARAM
Tengok sekarang banyak diHalalkan..
Dulu Haram ..
Dulu rujuk pada kitab mana ???
Sekarang rujuk kitab mana ???
Sedangkan PEMIMPIN PAS YG MENGHARAM KAN DULU MASIH HIDUP SAMPAI SAAT INI..
FIKIR FIKIRLAH UMAT ISLAM ..

Anonymous said...

DAP sama celaka dgn UMNO. Semoga Allah melaknati kedua dua parti syaitan ini. UMNO laknatullah dan DAP dajjal perlu dihapus dari muka bumi ini agar orang melayu baru boleh bangun memperbaiki kerosakkan2 pemimpin2 sial sebelum ini

Anonymous said...

Melayu Baru .. seperti Pemuja Anwar n PAS...
SELAGI MANUSIA .. SELAGI ITULAH ADA SALAH SILAP
TP NAMPAKNYA BANYAK .. MELAYU BARU ..
LUPA PADA QADA N QADHA ALLAH TAALA...

KHAIRUL said...

Jgn pcaya, ni sume dakyah UMNO! Tgu la agama ko tgadai dlu bru pcaya.. mmg terbaek la ko bro

Anonymous said...

Kepala bapak kau!kau tu yang lahnat bodoh.apa kena mgena dengan umno bodoh!kecik2 tak nak mampos da besa bodoh hidup nak salahkan orang.mak bapak kau tak ajar ke bogok!!!otak tak berfungsi!!!!

Anonymous said...

Teresa kok bukan cina komunis or cina bukit.tapidia cina yahudi.penah tbaca dalam satu blog penggakuan dirinya adalah cina yahudi..

Anonymous said...

Setuju dengan anda.parti islam semalaysia sudah btukar prinsip.yg betul2 bpegang pada landasan islam dbuang tanpa sebab yg kukuh.tapi yg jahil,biadap n tak bertamadun disimpan rapi dalam parti.mano islenyo?

Anonymous said...

Hai da terang2 pon ko masih nak sangkal?nape ko taknk pcaye?sbb DAPIG lagi isle dari UMno ke?

Anonymous said...

Eh ye ke?takkan pasal hudud je terus agame lain pandang buruk pada islam.nanti awak pun jawab kat akhirat jugak la nanti k.ala cite hudud da tu pas tu bachol nk cite camne pulak.DAPIG hentak meja terus kecut.tu yg saloon kt kelantan tu pe kes?lagi la tu negeri bawah pas ape kes?ahahahahaaa...
Pun jawab la kat ikhirat pasal pergunakan agama demi politik.kesian bachol...

Anonymous said...

boleh percaye ke arikel ni? kepala bapak kau lah...cina dap dh bg kau mkn babi ke lahanat...!!!

Anonymous said...

pas bacul mcm babi...kes Islam/Melayu kalo ade sngkut ngan dapig mesti kecut perut..pastu salahkan Umno...Sial punya pas beruk..!!!

Anonymous said...

kimak sial punya parti pas..tunduk dgn dapig, kalo ko nak undi aku (melayu/islam), ko dominan dulu dlm pakatan, jgn tunduk dgn dapig la sial..pastu nk salahkan Umno...taik kucing punya parti..

Anonymous said...

Allah akan melaknati kau dulu la bodoh...psl kau ni yg taktau nk bersyukur!!!