Friday 4 October 2013

Zairil Khir Johari Agenda DAP Untuk Kuasai Tanah Melayu Dengan Memperbodohkan Melayu




03/10/13 – Pengunjung laman ini yang bernama ‘anak tiri’ mendesak Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) tampil memberi penjelasan berkenaan status ‘Zairil Khir Johari’. 

Menurutnya, banyak kekeliruan daripada penggunaan nama ‘Zairil Khir Johari’ yang seolah-olah merujuk kepada anak kandung Allahyarham Tan Sri Mohamed Khir Johari. 

“Zairil anak tiri Khir Johari. Ibu bapa dia berbangsa China. Bila emak dia kahwin dengan Khir Johari dia guna nama Zairil Khir Johari bin Abdullah tetapi telah ditukar kepada Zairil Khir Johari saja dalam kad pengenalan dia. 

“Bagaimana ini boleh berlaku? Adakah nama dia dalam surat beranak dia pun sudah ditukar? JPN mesti beri penjelasan? 

“Nama dalam surat beranak mesti sama dengan nama dalam kad pengenalan,”katanya ketika mengulas artikel “Status Melayu Zairil Terus Dipertikai.” 

Status Zairil 

Seorang lagi pengunjung yang bernama ‘bunga’ kerkata nama Zairil diberikan oleh Tan Sri Khir Johari apabila beliau berkahwin dengan Rose Christine Lim (Setiausaha Tan Sri Khir) pada tahun 1996. 

“Zairil dilahirkan pada 17.10.1982 di Hawaii. Bapa beliau Howard Lim. Zairil berusia 13 tahun semasa ibunya berkahwin dengan Tan Sri Khir Johari. 

“Zairil pemegang Kad Pengenalan No 821017-71-5183 (kod 71 menunjukkan dia bukan dilahirkan di dalam Malaysia). Nama asal dia Christopher Ross Lim,”katanya. 

Menurutnya, penjelasan lanjut tentang latar belakang Zairil boleh dibaca di tunkuaisha.blogspot.com


Biologi Cina 

Menurut blog itu Zairil bukan seorang Melayu seperti didakwa sama ada dari segi biologi ataupun jiwa. 

“Pada dasarnya, orang Melayu akan menerima mana-mana kaum sebagai seorang Melayu jika mereka mempunyai jiwa Melayu, selain daripada menjadi seorang Muslim. 

“Melayu, terutama yang berasal dari Alor Setar, termasuk diri saya sendiri, tahu tentang keluarga Tan Sri Khir Johari yang tinggal di tempat yang sama. 

“Beliau telah berkahwin dengan Puan Sri Kalsom Abdul Rahman (Che Tom) pada tahun 1943 dan mempunyai 7 orang anak. Selepas Che Tom meninggal dunia pada 20 September 1994, Tan Sri Khir kemudian berkahwin dengan Puan Seri Christine Lim pada Februari 1998. 

“Puan Seri Christine adalah seorang janda dan beliau mempunyai dua orang anak daripada perkahwinannya sebelum ini dengan seorang Cina. Salah seorang daripada anaknya diberi nama Zairil Khir Johari, nama Islam, mengambil nama suami barunya. 

“Zairil berusia 13 apabila ibunya berkahwin dengan Tan Sri Khir. Ini memberitahu kita bahawa Zairi adalah seratus peratus Cina. Tan Sri Khir meninggal dunia pada tahun 2006 apabila Zairil berusia 23 tahun, ketika sedang belajar di luar negara,” dedah blog tunkuaisha. - AIDCNews


Realitinya DAP akan terus cuba untuk memperbodohkan orang Melayu agar parti Chauvenist ini dapat diterima oleh orang Melayu dan melayakkan DAP untuk mentadbir negara kelak atas ehsan dan undi orang Melayu. Mungkin ada yang sudah sedar permainan DAP namun banyak lagi sebenarnya orang Melayu yang tidak peka dalam pekara ini. Harapan saya agar orang Melayu sampai menyampai bahawa DAP adalah musuh Islam dan juga orang Melayu.

- Malay Rights

19 comments:

Anonymous said...

hot news..... bakal parti baru akan ditubuhkan !!

aspanaliasnet.blogspot.com/
http://sakmongkol.blogspot.com/


president wannabe, pak aspan, utk wanabe Party Aspan-Mongkol Malaysia

setiausaha agung wannabe, sakmongkol, utk wanabe PAaarty Aspan-Mongkol Malaysia


party utk muay thay dan blogging.

ubi kentang said...

ala... gila lawak la cartoon tuh... lukisan sendiri ker???


hahahahaaha


juling mata lagi...berapa lama kena lukis benda macam tuh? dulu anak pungutan ini tak begitu fames, lepas CEC, diangkat... ramai yg membanjiri alam cyber utk menjilat punggung utk dia.. cokup la tuh woiii...tolong jgn memberi publisiti murah utk budak ni.

Anonymous said...

http://www.roketkini.com/2013/10/03/ketua-pengarah-ros-dicabar-letak-jawatan-kerana-gagal-bertindak-terhadap-90-pertubuhan-yang-gagal-serah-laporan/

Anonymous said...

http://www.kedahlanie.info/2013/10/pendedahan-yang-mengaibkan-umno-bn.html?m=1

Anonymous said...

Zairil ni proksi DAP utk tipu Melayu. Nama 3 ketul mcm nama Cina juga. Soal skrg dia adalah agenda DAP, even kalau dia betul2 Mleayus sekalipun dia berada dlm parti pengkhianat Melayu.

Apatah lg skrg dia penipu besar, guna nama Melayu utk pancing undi Melayu supaya terus diperboodhkan DAP.
So kita mesti tolak Zairil 100%. bagaimana status agamanya?

Anonymous said...

Untk ini sepatutnya krajaan kena heboh dlm tv, laporan polis keatas penipuan oleh JPN bleh akur dgn desakan dimelayukan. Muka mamat ni pun xde rupa melayu, inilah tindakan menjahanam melayu, hapuskan lah perasit2 melayu dlm krajaan

Anonymous said...

Parti baru yang ditubuhkan oleh Aspan..Parti Asal Pantat..ASPAN..undilah Parti Aspan untuk kemakmuran dan banyak anak Melayu yang bodoh!!!

Anonymous said...

is parti aspan mongkol malaysia la beb.....


pengerusi parti aspan
setiausaha agung islah sakmongkol

mmeber 2 ekor jer.. tak yah CEC, pasal boleh take turn...

Anonymous said...

http://www.themalaysianinsider.com/mobile/sideviews/article/lost-guns-igps-and-zahids-cocky-explanation-ravinder-singh

Anonymous said...

ooo mak kau... sejak BN berkuasa cina terkaya 1-5, bangunan dan rumah kedai di bandar, tanah dan ladang di luar bandar milik cina. Contohnya di lesen konsesi balak hutan dan ladang sawit dua pertiga luas negeri Sarawak milik Syarikat besar cina seperti rimbunan hijau, shin yang KTS dan sebagainya. tolong check.

Anonymous said...

http://www.roketkini.com/2013/10/02/pasca-pemilihan-cec/

Anonymous said...

Gunakan nama Zairil tapi Sholat Jumaat tak pernah ada, minum arak dengan cina-cina DAP, makan babi dan tak pernah kelihatan sholat di mana-mana masjid atau surau.

Cina makan babi mati masuk neraka jahanam ini yang dipilih untuk jadi pemimpin Negara Islam?

Anonymous said...

macam ko tau? ko teman gay zairil ka? ada tolong blow job?




Anonymous said...
Gunakan nama Zairil tapi Sholat Jumaat tak pernah ada, minum arak dengan cina-cina DAP, makan babi dan tak pernah kelihatan sholat di mana-mana masjid atau surau.

Cina makan babi mati masuk neraka jahanam ini yang dipilih untuk jadi pemimpin Negara Islam?

Anonymous said...

dia tak suka melayu

Anonymous said...

papagomo, apesal ko gemok sangat?

Anonymous said...

Jangan buat tuduhan begitu. Ada bukti ke. Kalau tak betul fitnah namanye. Dan dosa fitnah sangat besar.

Anonymous said...

Ucap Bismillah pun tak betul, suruh baca Al-Fatihah pun Zairil ni tak reti. Dah terbukti pada kejadian satu malam tu.

Anonymous said...

bagus pendedahan ini lepas ni cuba dedah kan asal usul tun mahathir lak melayu ke tidak.ramai gak kt penang tu menyamar jadi melayu

Anonymous said...

Kepada sesiapa yang berkenaan,

Bahawa kami YIP KUM FOOK (YIP KUM FOOK & ASSOCIATES) NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR JALAN 53, DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR & YIP JIUN HANN(YIP JIUN HANN & ASSOCIATES).. LOT 3.55, KOMPLEKS DESA BATU 8, JALAN KEPONG 52100 KUALA LUMPUR ..JAYANTHI DEVI BALAGURU, PENGURUSI PARTI GERAKAN SEGAMBOT, DAN OOI AH BAH(LLB) ..(CHIA OOI SUN & CO.) ADVOCATES & SOLICITORS NO. 48-1, 1ST FLOOR JALAN BRUNEI UTARA OFF CHANGKAT THAMBI DOLLAH, PUDU 55100 KL.

Dengan terus terang nya disini menegaskan:-

1) Untuk menengahkan keadilan undang-undang Negara, hak asasi manusia dan sebuah Negara demokrasi yang sebenar-benar, kami tidak mengentar kepada sesiapa yang cuba menakut-nakutkan.

2) Kami sedia mehadapi pengkhianat di mahkamah
Sekian dimaklumkan, Terima Kasih.

Mr. Lawrence YIP
sui chin choo