Friday, 7 June 2013

"Yahudi Kecil" Labelkan Tun Dr Mahathir Racist



Anggota Parlimen Alor Setar Gooi Hsiao Leung dan sekumpulan penyokongnya ini berhimpun di depan ibu pejabat polis daerah kawasan itu bagi membantah "serangan tidak adil" Dr Mahathir Mohamad terhadap pengundi Cina. Gooi berkata, beliau juga turut membuat laporan polis terhadap bekas perdana menteri berhubung laporan tulisannya di blog yang disifatkan sebagai tidak adil sama sekali. 

"Mahahir mencadangkan bahawa orang Cina mengetepikan orang Melayu secara politik dan ekonomi, ia bukan hanya tidak masuk awal, tetapi ... sungguh tidak bertanggungjawab dan merosakkan, mengancam keharmonian kaum yang dikongsi semua bangsa," katanya. - Malaysiakini

Apa yang salah pada Tun Mahathir dengan kenyataan beliau? Apakah sekarang ini apabila orang Melayu bercakap tentang Melayu dengan memberikan fakta serta kebenaran akan bangsa lain maka ianya dikatakan salah dan dilabelkan sebagai Racist (Perkauman). Jadi dimana yang tidak Racist?

Saya melihat ini satu lagi usaha dari pihak Couvenis yang telah melakukan sedikit demi sedikit cubaan untuk mematikan watak dan langkah orang Melayu. Cubaan mereka pada PRU 13 lalu dengan menghantar gerombolan Red Bean Army menyerang Melayu dengan pelbagai kaedah telah berjaya dan kini serangan peringkat lebih tinggi dilakukan mereka untuk membinasakan Melayu. Kaum Cina seharusnya sedar apa yang ada di bumi Malaysia ini bukanlah milik mereka sepenuhnya. Dengan menguasai ekonomi mereka sepatutnya bersyukur dan patut ada sikap tolak ansur dalam pelbagai pekara terutamanya dari aspek Perlembagaan Artikel 153 tentang hak keistimewaan Orang Melayu dan Bumiputera.

Kaum Cina sememangnya lupa pada diri mereka dan tidak mengenang jasa yang telah dilakukan Tun Mahathir sewaktu Ayahnda Tun M menjawat jawatan Perdana Menteri. Kaum Cina dibantu untuk berjaya dan kita dapat lihat ramai yang menikmati hasil ekonomi yang baik dibawah pentadbiran Ayahnda Tun M. Apakah mereka ini semua lupa?

Saya teringat kata kata Ayahnda Tun Mahathir sewaktu beliau dalam proses bersara dari jawatan Perdana Menteri. Ayahnda Tun M memberikan ingatan kepada orang Melayu tentang "Yahudi Kecil". Siapa Yahudi Kecil ini? Bangsa Yahudi ataupun Yahudi Kecil ini membawa maksud Bangsa Cina? Lama juga untuk saya menyelidiki siapa Yahudi Kecil itu tetapi apabila saya melihat konteks lebih luas maka benarlah kata kata Ayahnda Tun Mahathir yang mengingatkan bangsa Melayu untuk berhati hati dengan Yahudi Kecil ini kerana seluruh dunia memberikan gelaran kepada bangsa Cina ini dengan jolokkan "Yahudi Kecil".

Kerajaan yang ada hari ini dilihat lemah walaupun sudah punya kuasa memerintah. Dengan sikap kerajaan yang lemah ini tidak mustahil Yahudi Kecil ini akan terus menghisap darah bangsa lain yang ada di Malaysia. Cukup cukup sudah untuk Kerajaan memanjakan Yahudi Kecil ini kerana jelas Kerajaan Barisan Nasional yang ada hari ini adalah hasil dari undi Orang Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak. Jika Yahudi Kecil mahu Ayahnda Tun Mahthir didakwa kerana kenyataan beliau yang berfakta itu dan pihak Polis mengambil tindakan maka sudah sampai masanya untuk orang Melayu turun ke jalan dan sama sama kita suarakan sokongan kepada Ayahnda Tun Dr Mahthir.

Orang Melayu perlu cerdik dan lihat dalam konteks yang luas akan keputusan PRU 13 yang lalu dimana undi Yahudi Kecil ini.

17 comments:

مهمد شفاريز said...

Mahathir ni katwgori melayu ke mamak dari kerala?

Ayie Abas said...

Allahu Akbar..kata2 tun memang bernas membuka mata

Rudd Ruddy said...

Sistem yang sama dengan yahudi, menguasai dan memanipulasi dalam diam.....melayu akan sedar apabila tiba masa melayu tersungkur....

Jawa Bernam said...

Melayu pakatan tak akan sedar kerana dah dimomokkan dengan takut bercakap tentang hak Melayu dan Islam kerana dikatakan RASIS oleh kaum Yahudi Kecil ini..

Sir Azri said...

Itulah realitinya. yahudi kecil yang ada di Malaysia ini

LesSaid said...

Amat setuju dengan kata-kata Tun. Orang Melayu mesti buka mata dan minda. Sedar lah orang Melayu.

Fird Salleh said...

thats why klau anda tengok di negara2 kaya di arab (pengalaman abang dan rakan2 sy yg bekerja dlm construction dan consultation di sana) seperti UAE dan qatar... Mereka tidak bagi chance langsung utk kaum 'yahudi kecil ini' mendapat kontrak/projek yg besar dlm bisnes.. rasanya kedai dorang pun tidak ada..sbb klau 1 kedai dapat dibuka....dlm bbrp tahun...beribu akan hadir....that' way same like yahudi besar do.. mkin pak2 arab ni da sedar dn dgr kata2 tun.

kakikematu o said...

setuju..

hsaid said...

sifat manusia memang "Perkauman" itu ada lah semula jadi.....di merata dunia hal ini tak dapat di hindar. Yang hairan nya bila satu kaum aja berada di satu negara terjadi pulak gaduh dan bunoh...."BIRD OF THE SAME FATHERS WILL FLOCK TOGETHER ". Banyak perkra yang susah untok di fahami dalam dunia ini. Arab bersama arab pun tak boleh baik.....

NutCrakcer said...

Sepatut Malaysia ikut cara UAE lagi bagus.

Degawan Sembilantiga said...

kategori melayu yg tak rela bangsanya hanyut ditelan zaman

kyuhenshi kurenai said...

DALAM KUBUR XTANYA PUN KAU BANGSA APA..

مهمد شفاريز said...

Ade gomo....hurm...gomo2...x serik2

Nur Azmi Mokhtar said...

kenapa mempersoalkan keturunan mamak? itu racist tu..

cannonkapit said...

Diaspora Yahudi sama dgn diaspora kaum cina.Cuma cina tak balik ke negara asal sedangkan yahudi balik ke palestine membentuk Israel.
Berhati2 dgn agenda cina.Kita dah nampak contoh Singapore (asalnya Temasik sebahagian negeri Johor).

robinlabi said...

di malaysia ni unik skit..

bapak india, mak melayu, anak jadi melayu walopon muka terang2 india,dalam ic tulis bangsa melayu,,,bapak dia tak kesah kot...mukin boleh masuk uitm, boleh dapat bantuan atas nama bumiputera..

penah terbaca ada kes, bapak dia cina, mak dia melayu, muka jelas cina,,dlm ic tulis bangsa melayu juga, tapi tak lepas masuk uitm pasal dikatakan dia bukan pure melayu..

kesian ahli umno..bila mamak mengaku melayu, boleh korang
terima..terang2 kena kencing..kesian...kalau bab ni pon tak lepas, camne la bab lain.

umno=lembu

silenceissweet said...

sama la jugak dgn cina...mata sepet, bhs melayu atau bhs m'sia ke semua fail F9. berniaga pun double std kalu pembelinya melayu. rukunegara ke lagu negaraku ke sume tak reti, bendera terbalikkan, pijak...malukan m'sia kat luar negara no.1. dulu pernah bercita2 nak jadikan m'sia negara komunis tapi gagal. kuomintang, mpaja, *3 la... SKRG ~ bole minta nak jadi 1msia. melayu2 bodoh jilat je bontot. tak mau ingat sejarah. ikut anwar gila.

pr=babi