Wednesday 4 September 2013

Cina Chauvenist Bakar Bendera Malaysia ?



Saya teramat marah dengan apa yang dilakukan oleh seorang bangsa Cina sepertimana didalam gambar diatas. Marahnya saya cukup meluap luap sehinggakan saya menggelarkan lelaki yang membakar bendera Malaysia ini sebagai "BABI".

Namun demikian apa yang telah saya selidiki mendapati gambar diatas merupakan Warganegara Filipina yang tidak puas hati dengan Kerajaan Malaysia.



Abner Afuang, a retired Filipino policeman, burns a Malaysian flag in front of the National Press Club office in Manila Wednesday. JAMIE ELONA/INQUIRER.net
Jadi ianya bukan dilakukan oleh Cina Malaysia tetapi lelaki tersebut adalah CINA FILIPINA. yang jelas lagi nyata Chauvenist hanya terdapat diluar dari China negara asal usul mereka. Chauvenist tetap Chauvenist dan pekara ini perlu kita berhati hati kerana puak puak ini akan sentiasa kelaparan.

- Malay Rights




5 comments:

Anonymous said...

Tengoklah siapa yg. menguasai ekonomi dan politik Filipina? PENDATANG Cina - cthnya Dinasti Marcos, yg. telah MENJAHANAMkan Filipina begitu lama, dan malangnya sedang naik kembali! Tengoklah nasib kebanyakan ramai BUMIPUTERA Filipina, yg. dulu kebanyakan Islam tetapi malangnya ramai telah diKRISTIANkan PENJAJAH Sepanyol, kecuali di Mindanao - miskin sampai nak ke sekolah tak mampu sebab bukan percuma mcm. kat M'sia ini; ada kpg-kpg. besar "Slum" di tpt. pembuangan sampah di bandar.banadar besar cthnya Manila, di mana dari satu jenerasi ke jenerasi lain, anak-anak mereka juga akan jadi pemungut sampah; serta anak-anak gadis termasuk kanak-akank, dijual sbg. pelacur!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Social Media Volunteer (SMV) said...

Salam Saudara Blogger yg hebat,

Pohon link kan pautan ni untuk dikongsi dalam blog sahabat.

Marilah kita bersama sama berjuang untuk membantu rakyat Malaysia yg dalam kesusahan.

Bantu mereka yang ditindas dan cuba membawa masalah rakyat untuk kita selesaikan bersama.

Salam perkenalan
http://smvonline.blogspot.com/
https://www.facebook.com/SocialMediaVolunteers

Anonymous said...

Harga minyak naik. Apa kesan ke atas rakyat MELAYU.

Anonymous said...

filipina.......negara pengeksport pembantu rumah cum PELACUR. lelaki nya pulak pemakan duit hasil lendir. just ignore this species.beneath us.

Anonymous said...

Kepada sesiapa yang berkenaan,

Bahawa kami YIP KUM FOOK (YIP KUM FOOK & ASSOCIATES) NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR JALAN 53, DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR & YIP JIUN HANN(YIP JIUN HANN & ASSOCIATES).. LOT 3.55, KOMPLEKS DESA BATU 8, JALAN KEPONG 52100 KUALA LUMPUR ..JAYANTHI DEVI BALAGURU, PENGURUSI PARTI GERAKAN SEGAMBOT, DAN OOI AH BAH(LLB) ..(CHIA OOI SUN & CO.) ADVOCATES & SOLICITORS NO. 48-1, 1ST FLOOR JALAN BRUNEI UTARA OFF CHANGKAT THAMBI DOLLAH, PUDU 55100 KL.

Dengan terus terang nya disini menegaskan:-

1) Untuk menengahkan keadilan undang-undang Negara, hak asasi manusia dan sebuah Negara demokrasi yang sebenar-benar, kami tidak mengentar kepada sesiapa yang cuba menakut-nakutkan.

2) Kami sedia mehadapi pengkhianat di mahkamah
Sekian dimaklumkan, Terima Kasih.

Mr. Lawrence YIP
sui chin choo