Wednesday 25 September 2013

Program Permata Negara Jadi Sasaran Serangan Bukan Melayu



PERMATA yang digilap pastinya akan bersinar dan akan menjadi mahal harganya. Kita bicara bukan soal intan permata ataupun belian yang dijual tetapi kita bercakap soal PERMATA negara. Apa Permata Negara? Siapa?

Permata Negara pada pemahaman saya adalah anak anak. Anak kecil merupakan Permata kepada Negara yang jika digilap maka akan bercahayalah permata itu serta akan memberikan pulangan yang mengguntungkan buat Negara. Itu pemahaman saya bila saya kata tentang Permata Negara.

Semalam sewaktu di Parlimen ada usul yang dibawa oleh Ahli Parlimen PKR Kapar G. Manivannan agar program PERMATA dihentikan. Dihentikan atas alasan program tersebut merupakan satu pembaziran kepada negara apabila ianya melibatkan wang jutaan ringgit. Apakah benar satu pembaziran?

Saya bukan nak bercakap dari segi perkauman tetapi menjadi tanggungjawap saya untuk mempertahankan program Permata ini dari terus diserang oleh mereka yang asal usulnya Pendatang. 

Program Permata merupakan cetusan dan ilham daripada isteri YAB Perdana Menteri iaitu Datin Sri Rosmah Mansor. Program Permata ini merupakan satu program pendidikan yang dibuat dan dilaksanakan di seluruh Malaysia yang merangkumi anak anak kecil terutamanya orang Melayu dan Bumiputera. Sepanjang pengetahuan saya program Permata ini telah memberikan banyak impak kebaikkan dan manfaat kepada anak anak terutamanya orang Melayu itu sendiri. Malah tiada yuran dikenakan bagi menghantar anak anak ke program Permata ini.

Kupasan lanjut mengenai Permata boleh dibaca di blog APA Klik Disini.

Kita tahu apa sahaja program yang mendatangkan manfaat dan kebaikkan buat orang Melayu dan Bumiputera pastinya akan menjadi bahan serangan mereka yang susur galurnya adalah pendatang. Anti Melayu yang ada pada diri mereka ini akan memastikan apa sahaja bentuk dan gerak kerja dari pihak kerajaan buat Melayu dan Bumiputera akan ditentang dengan pelbagai cara.

Program Permata cetusan ilham Datin Sri Rosmah ini sebenarnya bukan baru mendapat kecaman pihak pihak bukan Melayu parti politik. Malah sudah bertahun pihak pihak ini memperlekehkan program Permata dengan menanam fitnah jahat menyatakan program Permata adalah satu pembaziran Wang Rakyat. Semua yang diusahakan oleh Permata akan digagalkan pihak bukan Melayu ini kerana mereka tahu dengan Permata ini yang mendapat untung adalah anak anak Melayu dan Bumiputera. Adalah menjadi tugas mereka yang bukan Melayu ini untuk menyerang apa sahaja yang boleh menyebabkan Permata gagal.

Sifat perkauman yang dipamerkan mereka ini cukup halus yang mana cuba menanam sifat kebencian orang Melayu dan Bumiputera sendiri kepada program Permata. Ada juga Melayu yang mempertikai program ini dan yang bertepuk tangan adalah bangsa pendatang bila melihat Melayu sesama Melayu mahu menggagalkan program yang baik untuk anak anak Melayu.

Datin Sri Rosmah Mansor memberikan cetusan program Permata ini adalah kerana mahu anak anak Melayu dan Bumiputera mendapat pendidikan yang lebih baik dari peringkat bawah lagi. Kesinambungan dari program Permata ini akan memastikan semakin ramai anak anak Melayu dan Bumiputera yang cerdik pandai dan seterusnya memberikan saingan kepada bangsa Pendatang dalam kematangan pendidikan. Ini satu pekara yang baik untuk Melayu namun menjadi ancaman kepada bangsa pendatang.

Pembaziran wang rakyat cuba ditanam oleh mereka ini bangsa Pendatang adalah kerana tidak mahu anak Melayu dan Bumiputera berjaya. Niat mereka bukan satu pekara baru kerana kita sendiri mengetahui bahawa mereka golongan pendatang ini tidak akan pernah cukup untuk nafsu serakah mereka mahu menjarah Malaysia.

Pesan saya kepada orang Melayu dan Bumiputera yang ada, sebelum mahu mengkritik program Permata ini adalah elok jika buat penilaian terlebih dahulu. Usah membabi buta mengikut apa sahaja kata mereka yang menyerang program Permata ini kerana kelak akhirnya yang rugi adalah anak Melayu itu sendiri.

Agenda mereka golongan bangsa pendatang ini tidak pernah puas dengan apa yang mereka perolehi dan mahu lagi dan lagi serta lagi agar bangsa mereka menjadi yang teragong manakala bangsa lain menjadi pengemis.


Program PERMATA NEGARA mesti kita pertahankan demi anak anak kita bangsa Melayu dan Bumiputera mendapat pendidikan yang baik untuk harapan Negara yang akan datang. 

Buat puak puak Pendatang Chauvenist, Jika mahu terusan mendesak Program Permata dihentikan adalah lebih baik jika Sekolah Jenis Kebangsaan Cina/Tamil ditutup terlebih dahulu kerana ianya sudah tidak relevan untuk diperaktikan di Malaysia.

- Malay Rights

11 comments:

Anonymous said...

Melayu-Islam dan Bumiputera mewakili 70% atau 21 juta dari 30 juta penduduk negara ini. Tak perlu layan suara minoriti pengacau ni. Teruskan Permata dan banyakkan sekolah-sekolah kebangsaan, sekolah agama, sekolah tahfiz dan MRSM kerana ramai anak Melayu yang perlu dibangunkan.

Anonymous said...

Desak juga kerajaan supaya memperkasakan institusi pendidikan pondok di malaysia.

Anonymous said...

jangan layan tuntutan pembangkang.

Anonymous said...

Dengan adanya PERMATA, masyarakat berbilang kaum mendapat peluang terbaik utk memastikan anak mendapat peluang pendidikan yang terbaik. Penubuhan permata Kurnia jua akan membuka peluang kepada ibu bapa yang memiliki anak anak authism mendapatkan pengawalan dan asuhan yang terbaik.xkira bangsa dan agama.xnampak ada satu pun kesan negatif bagi penubuhan permata kepasa masy. Malaysia. Wallahualam.

Anonymous said...

pantat, jgn lupa siapa yg mencarum majority cukai pendapatan negara.

Anonymous said...

Bagi jer keling sekor ni todi...suruh dia main jauh jauh...

Anonymous said...

Anony 13:25 . . .

Lu la pantat. We don`t need your kind here. We can survivie on our own.

Don`t comment thru your arsehole.

Unknown said...

MEREKA KAUM PENDATANG PADA PRU LALU ADALAH PIHAK YANG KALAH. SAYA ULANGI PIHAK YANG KALAH PERANG .KITA KAUM BUMIPUTERA ADALAH PIHAK YANG MENANG.SEMESTI NYA HASIL KEMENANGAN IN IALAH "INIKALILAH" KITA TENYEH MERKA DARI SEGENAP SEGI .BAIK DARI SEGI EKONOMI PENDIDIKAN DAN LAIN LAIN .SUPAYA KAUM PENDATANG HARAM TAK SEDAR DIRI NI HORMAT SIAPA "TAUKE" BUMI MALAYSIA NI.

Anonymous said...

Anon 13.25 Di Singapork pun ada cukai,lebih tinggi kadarnya.Apatah lagi kadar cukai di Hong kong dan Taiwan.Itu sebab mereka lari dr membayar cukai.Kalau org cina tak nak bayar cukai tak payah berniaga,jadi penggemis,tak bayar cukai.

Sedarlah keselamatan dan keamanan yg kita nikmati sekarang adalah sumbangan PDRM dan tentera yg majoritinya bangsa Melayu.

Anonymous said...

Tak serik lagi wat fitnah tu.yang 500 ribu belum bayar perpuluh saman fitnah tbaru yg menunggu.

Anonymous said...

Kepada sesiapa yang berkenaan,

Bahawa kami YIP KUM FOOK (YIP KUM FOOK & ASSOCIATES) NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR JALAN 53, DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR & YIP JIUN HANN(YIP JIUN HANN & ASSOCIATES).. LOT 3.55, KOMPLEKS DESA BATU 8, JALAN KEPONG 52100 KUALA LUMPUR ..JAYANTHI DEVI BALAGURU, PENGURUSI PARTI GERAKAN SEGAMBOT, DAN OOI AH BAH(LLB) ..(CHIA OOI SUN & CO.) ADVOCATES & SOLICITORS NO. 48-1, 1ST FLOOR JALAN BRUNEI UTARA OFF CHANGKAT THAMBI DOLLAH, PUDU 55100 KL.

Dengan terus terang nya disini menegaskan:-

1) Untuk menengahkan keadilan undang-undang Negara, hak asasi manusia dan sebuah Negara demokrasi yang sebenar-benar, kami tidak mengentar kepada sesiapa yang cuba menakut-nakutkan.

2) Kami sedia mehadapi pengkhianat di mahkamah
Sekian dimaklumkan, Terima Kasih.

Mr. Lawrence YIP
sui chin choo