Thursday 14 November 2013

Amat Wajar Malaysia Boikot Sukan Sea Mayammar



Sami-sami Buddha Radikal mengadakan perarakan pada hari selasa bagi memprotes lawatan OIC untuk melihat sendiri nasib yang menimpa umat Islam Rohingya. Ini menunjukkan kepada masyarakat dunia sikap mereka yang enggan masyarakat antarabangsa mengetahui kisah penyembelihan keatas umat Islam Rohingya yang dilakukan mereka. 

Boikot sukan Sea Mayanmar 2013


Saya melihat isu ini perlu untuk pihak kerajaan Malaysia terutamanya Kementerian Belia dan Sukan dibawah Menterinya Yb Khairy Jamaluddin untuk membawa kepada Kabinet agar Kontijen Malaysia tidak menyertai Sukan Sea Mayammar 2013.

Mungkin sukan tidak bearti dalam politik ataupun Agama namun selaku Kerajaan Malaysia yang terang terangan merupakan sebuah kerajaan Islam harus dan wajar untuk memboikot sukan Sea Mayammar ini memadangkan Kerajaan Mayammar melalui etnik Buddha nya sehingga ke hari ini melakukan pembunuhan kejam ke atas umat Islam Rohinghya.

Pandangan saya jelas dalam pekara ini memandangkan Malaysia merupakan sebuah kerajaan yang cukup berpengaruh dalam memberikan satu tamparan kepada Kerajaan Junta Tentera Mayammar berhubung pembunuhan ke atas umat Islam Rohinghya.

- Malay Rights

10 comments:

Anonymous said...

Berani ke KJ bawa isu ni...???

Anonymous said...

Kurang setuju kita boikot SEA Games.Kita boleh cari strategi lain.

Yang protes tu sami2 Buda bukan kerajaan Mymmar.

Memang tak patut sami selendang merah tu nak protes kehadiran OIC.Jelaslah sami2 tu nak menyorok perbuatan keji mereka selama ni.

usin said...

sami ialah orang kuat agama. orang kuat agama adalah orang baik. kenapa sami buddha kt myanmar ni jahat? dah dirasuk setan agaknya sami-sami buddha tu...

Anonymous said...

samlah dgn ulamak2x jahat...sepatutnya org agama ni baik tpi kenapa ade yg jahat..psl syaitan dah manipulasi ego mereka..bile dah terlalu ego maka jadilah sejahat2x manusia yg hipokrit dan munafik

Anonymous said...

lepas boikot?

mimpi atlet negara berkecai... bertunggus lumus berlatih.. boikot kerana sami? aduhai..

Anonymous said...

Boikot kepala otak kau.

Anonymous said...

Barat dan Human Rights ... lanc**

Wan A said...

Setuju sangat. Kita pernah boikot Olimpik Moscow kerana penjajahan ke atas Afghanistan. Ini isu yang sama dan Malaysia patut menyeru Indonesia dan Brunei menyertai kita

Unknown said...

Mohon dipaut http:mediaharia.blogspot.com ke pautan blog tuan.terima kasih

Anonymous said...

Lawak la. Kalau kita boikot, apa beza kita dengan diorg? Oic oh i see... Now u dont...