Saturday 30 November 2013

Perhimpunan Agung UMNO Peluang Terbaik Rangkaian Media Sosial Pro UMNO Ketengahkan Agenda Melayu & Bumiputera




Tinggal beberapa hari sahaja lagi untuk kita menyaksikan perhimpunan Agung UMNO kali yang ke 67.  Bermula 2hb Disember sehingga 7 Disember seluruh negara akan menyaksikan perhimpunan Melayu terbesar yang diadakan. Perwakilan yang datang juga bukan setakat yang berjawatan malah yang tidak berjawatan juga pastinya turut akan hadir untuk hari terbesar UMNO apatah lagi setelah Pilihanraya Umum ke 13 lalu yang menyaksikan UMNO mendominasi kerusi didalam Barisan Nasional.

Ada yang akan seronok dengan perhimpunan ini dan tak kurang juga yang sudah siap sedia untuk memberikan hujah hujah yang panas pada persidangan nanti. Ini lah ruang yang selayaknya untuk pemimpin UMNO sama ada di peringkat pusat mahupun cawangan meluahkan ketidak puashatian kepada pucuk tertinggi pimpinan UMNO dalam isu Melayu dan Bumiputera.

Saya sendiri selaku pengamal media yang akan bertugas pada Persidangan UMNO kali ini mengharapkan akan ada gelombang suara suara mendesak agar pucuk pimpinan memberikan lebih perhatian yang khusus buat agenda Melayu dan Bumiputera. Ini masanya untuk kita bangkitkan pekara yang berbangkit dan terbuku dihati. Ini ruangnya untuk menegur mana mana pemimpin yang dilihat tidak peka dan prihatin akan nasib Melayu dan Bumiputera.

Buat rangkaian media sosial pro UMNO juga diharapkan dapat menaikkan moral ahli UMNO pada Perhimpunan Agung ini kelak. Tanpa kehadiran rangkaian media sosial Pro UMNO adalah tidak mungkin gelombang suara akar umbi agenda Melayu dan Bumiputera dapat diketengahkan dengan lebih pantas dan luas. Harapan saya agar rakan media sosial berganding bahu untuk bersama memartabatkan agenda UMNO dengan mendahulukan Agama, Bangsa dan Negara.

- Malay Rights

4 comments:

Anonymous said...

Bah: pertama:

Makin naik muka si KAPIR-puak-syaitan MUSUH Islam/Melayu dr. DAPBANGKAI/PKR tak - kerana ramai si LIBERAL Islam/Melayu dr, PKR/PAS/UMNO, asyik PUJA dan TUNDUK pd. mereka, di bumi PUSAKA NEGARA ISLAM kita ini! UMNO, termasuk PEMUDA, mesti tingkatkan peranan YB Ustaz Mohd. Kazim Elias serta YBHG Dr. Asyraf Wajdi Dato' Duzuki (Yg. diPertua YADIM)- utk. MEMPERTAHANkan Islam/umatnya serta Tanah Melayu PUSAKA kita ini sbg. NEGARA ISLAM, serta membimbing jenerasi muda Islam/Melayu kita yg. makin diJAHANAMkan budaya syaitan KAPIR Illuminati Barat-Zionis, yg. mencipta dan memaksa falsafah, budaya dan undang-undg LIBERAL Barat-Zionis ke atas seluruh Dunia termasuk Dunia Islam - tetapi sebenarnya di mana gaya hidup mcm. BINATANG BUAS-PENGIKUT-SYAITAN, yg. rakus memuja wang, kebebasan seks termasuk homoseksual/pelacuran/pornografi/kehamilan luar nikah-pengguguran anak (termasuk kanak-kanak)/bertelanjang-beraksi lucah dpn. awam, dadah, alkohol dan perjudian dsbnya - akan terus menjahanamkan akhlak, akidah dan tamadun umat Islam, terutamanya anak muda Islam, yg. sering TERSIHIR dgn. industri seni Hollywood/Barat-Zionis!

Lihat berita mengejutkan - Menteri Pelancongan nak bagunkan Pelabuhan P. Pinang dan bekerjasama rapat dgn. S'pura dlm. pelancungan pelayaran (sedgkan S'pura terlibat intip kita - maklumlah sekutu kuat PAP-S'pura, Barat-Israel bina markas CIA-Mossad-MI6 di sana - lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009).

Lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Parlimen/20131129/pa_01/Naik-taraf-sebagai-pemandu-pelancong, Naik taraf sebagai pemandu pelancong:

KUALA LUMPUR 28 Nov.

.....Menjawab soalan Loke Siew Fook (DAP-Seremban) yang bertanya mengenai pelancongan pelayaran (cruise), Mohamed Nazri berkata, beliau akan mengadakan lawatan ke Singapura tahun depan bagi berbincang kerjasama dalam aspek pelancongan pelayaran melalui pelabuhan-pelabuhan di negara itu.

Katanya, Malaysia melihat lebih banyak manfaat sekiranya kedua-dua negara bekerjasama dalam aspek pelancongan pelayaran selain membangunkan pelabuhan di Pulau Pinang untuk tujuan itu.

“Saya kira apa yang harus dilakukan selepas ini adalah menaik taraf pelabuhan di Pulau Pinang dan beri kerjasama erat dengan pelabuhan lain contohnya di Singapura. Tak perlu lawan Singapura sebab memang negara itu ada pelabuhan terkenal. Lebih baik bekerjasama dengan mereka," katanya.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...


Bah. kedua:

Yg. hairannya, Kem. Kewangan pula aktif menggalakkan pelancongan HALAL, yg. suci dan INDAH (dibandingkan pelacongan dr. si Kapir Barat-Zionis yg. makin kurang ajaq dan bomgkak dgn. budaya syaitan mereka; negara Islam pun nak dipijak mcm. kita ni PENGEMIS wang mereka)- mana suara Kem. Pelancongan psl perkara penting ini, yg. berkaitan mempertahankan ISLAM/umatnya serta budaya Islam suci dan indah kita (bukan hanya pasal keuntungan)?! Lihatlah Langkawi (juga P. Pangkor dsbnya) yg. mahu dijadikan spt negara KAPIR Barat-Zionis MONACO dsbnya - jadi budaya Islam/Melayu PUSAKA INDAH dan SUCI kita spt. kpg. sawah padi/nelayan kita tu HINA sgtkah?!

Lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20131129/dn_07/Mulakan-segera-inisiatif-pembangunan-pelancongan-halal, Mulakan segera inisiatif pembangunan pelancongan halal:

JOHOR BAHRU 28 Nov. - Pihak yang terlibat dalam industri pelancongan disaran segera memulakan inisiatif pembangunan sektor pelancongan halal yang semakin berkembang dan popular dalam kalangan komuniti global.

Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Ahmad Maslan berkata, sektor itu berpotensi menyumbang pendapatan tinggi kepada negara, sekali gus merebut sebahagian daripada RM390 bilion (AS$130 bilion) dibelanjakan pelancong Muslim global setiap tahun.

Menurutnya, nilai industri halal global juga dilaporkan mencecah hampir RM9 trilion dengan berpotensi untuk berkembang sebanyak 20 peratus setahun….

Makcik Sambal Belacan.

Unknown said...

Mantap!

Anonymous said...

Meh kita pakat2 tanya Hadi Awang satu soalan mudah.

Soalan : Wahai Hadi Awang. Yang awak duk sibuk nak bawa Pas muzakarah dengan Umno itu, sudah kah awak merujuk perkara ini kepada rakan seakhirat awak itu Ketua Parti DAP dan PKR ?

Cadangan : Kalau awak tak rujuk kepada mereka, sila rujuk dulu supaya Umno tak tertunggu2 dan terindu2.

Komen : Bukan apa, saya kasihan dengan Umno. Asal dengar saja Pas sudi muzakarah dengan mereka, masing2 pakat teruja habis semacam teruja diajak dating oleh seorang gadis jelita.

Harap2 Hadi Awang diberikan Green Light oleh Karpal Singh dan Anwar Ibrahim untuk muzakarah dengan Umno. Sama2lah kita pakat berdoa kepada Allah swt agar dilembutkan hati Karpal Singh dan Anwar Ibrahim supaya membenarkan Hadi Awang muzakarah islamiah dengan pemimpin Umno. Amiiiinnnnnnnnnn ....

Ana Muslimah