Thursday, 16 January 2014

"Kangkung" buktikan orang Melayu itu bodoh




"Kangkung" satu lagi agenda dari pihak DAP untuk memperlekehkan YAB Dato Sri Najib Tun Abdul Razak. Kerana "kangkung" itu lah juga orang Melayu sendiri bertindak memperlekehkan sesama bangsa. "Kangkung" satu fenomena baru yang di cetuskan oleh DAP.

Saya melihat gelagat gelagat pihak pihak Pakatan Rakyat yang memperlekehkan YAB PM Dato Sri Najib Tun Razak sejak beliau memberikan contoh tentang penurunan harga barangan semasa. "Kangkung" dijadikan contoh dan pihak pihak Pakatan Rakyat yang tidak senang dengan Najib Razak terus memperlekehkan usaha beliau dalam menjelaskan kepada rakyat bahawa setiap isu kenaikkan harga barangan bukan semuanya terletak dan diputuskan oleh kerajaan sebaliknya para peniaga, pemborong yang selalunya memainkan harga pasaran.

Saya tidak mahu mengulas mengenai harga barangan ataupun "Kangkung" tetapi saya mahu bercakap mengenai apa yang saya ketahui dan juga apa yang saya lihat keadaan hari ini yang mana kaum Chauvinist DAP menjadikan kaum Melayu dan Bumiputera sebagai alat propaganda mereka untuk melemahkan moral bangsa Melayu itu sendiri.



Ini yang berlaku hari ini yang kita dapat lihat ramai sudah orang orang Melayu menjadi pak turut kepada Chauvinist DAP dengan memperlekehkan pemimpin Melayu daripada UMNO. Mungkin kita merasakan ianya adalah pekara baru bahawa Chauvinist DAP mempergunakan Melayu padahal hakikat yang sebenar propaganda ini sudah lama diamalkan oleh Chauvinist DAP.

Sewaktu zaman Komunis mengganas di Tanah Melayu, pihak pasukan keselamatan terutama Polis dilabelkan "Anjing Kerajaan". Ianya berterusan dan rata rata Chauvinist DAP memberikan ludah kepada pihak Polis. Ini hakikat sebenar yang berlaku pada waktu itu kerana pihak Polis merupakan musuh utama Komunis dalam menggagalkan usaha mereka untuk menjadikan Malaysia sebagai negara komunis.



"Anjing Kerajaan"menjadi modal Chauvinist pada waktu itu dan ianya telah berterusan sehingga ke hari ini tanpa orang Melayu sedar. Tak dinafikan ada bangsa Melayu yang sedar mengenai propaganda komunis, namun hari ini semakin ramai bangsa Melayu lupa akan ideologi komunis yag berterusan berselindung di sebalik nama parti DAP.

Hari ini Polis tidak lagi digelarkan sebagai "Anjing Kerajaan" sebaliknya mereka Cauvinist DAP menambah gelaran tersebut dengan menjadikannya "Polis Anjing UMNO". Nama UMNO digunakan oleh Chauvinist semenjak DAP ditubuhkan agar dapat menghasut bangsa Melayu melihat Polis itu adalah budak suruhan UMNO. Modus propaganda mereka ini sebenarnya telah berjaya hari ini apabila sentimen Melayu menghina Polis sudah kerap berlaku. Malah jika ada Chauvinist Cina yang menghina pihak Polis, penyokong Melayu Chauvinist mempertahankan penghinaan tersebut dan turut sama memperlekehkan pihak Polis.



Lihat sahaja sekarang ini apabila Chauvinist DAP menghina pemimpin Melayu terutama YAB Najib Razak. Yang menjadi tukang sorak adalah Melayu yang lupa bahawa Chauvinist DAP telah mempergunakan mereka untuk menghina pemimpin sendiri. Ini lah realiti hari ini yang mana orang Melayu lupa bahawa DAP adalah satu serpihan Komunis yang akan kekal sampai bila bila mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara republik.

YAB Najib Razak adalah bangsa Melayu, beliau membawa mesej kepada dunia bahawa bangsa Melayu adalah bangsa yang bukan dari dunia kelas ke tiga. Najib Razak pemimpin negara yang memberikan gambaran jelas kepada seluruh dunia bahawa orang Melayu boleh memimpin dan mentadbir sebuah negara. Mana mana negara lain tidak ada pemimpin yang berbangsa Melayu selain dari Malaysia, Brunei dan juga negara serumpun Indonesia.



Chauvinist DAP sedang bertepuk tangan melihat sesama Melayu terus berpecah belah. Chauvinist DAP terus bersorak riang kerana orang Melayu telah lupa akan penghinaan yang mereka Chauvinist DAP lakukan pada tanggal 5.5.2013. Chauvinist DAP mahu orang Melayu lupa akan agenda yang telah dilakukan DAP untuk menawan Malaysia ini sepertimana parti PAP menawan Singapura.

Melayu hari ini bodoh sejarah.......

- Malay Rights


35 comments:

Cahaya Al Majid said...

Salam. Bukan niat Melayu nak memperlekehkan Najib tetapi Najib sendiri yang memperlekehkan Melayu. Kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan merana. Same goes to Najib . Incompetant

Anonymous said...

Memang PM KangkonG! Salah ke?

Anonymous said...

Habih? Kritikan dan cemuhan terhadap Najib dr blogger otai UMNO bukan biadap ke?

Anonymous said...

PM da lemah, mati pucuk da..buat apa pun melayu pun da ikut benci..brim meka sapu kutuk tetap kutuk..sebab bila org dan benci kat seseorang tu buat apa pun org benci..paklah meka benci dia dgn Menhantu dia KJ..PM dgn bini..betul ke tak betul ke org dah benci..Makmal, nkra, nkra, program 1 malaysia semua gagal..buang duit.. Tun m bagi peluang baiki apa da paklah hancurkan bukan menjahanamkan lagi..

Anonymous said...

Bodohnya article kangkung ni...

Anonymous said...

betul betul bodoh.... habis modal cerita.. so kangkung pun dihidangkan sebagai citer blogger papagomo

Anonymous said...

Sendiri mahu cari malu, sendiri mahu tanggung la.

Ni nak salahkan orang lain, ape hal? Berambos lah Najib! Habis cite kangkong.

Anonymous said...

Najib nak cover sebab manifesto turun harga keta,diam,brim diam,tol bukan kurangkan,tambah lagi tol baru,kalau rakyat masih nak kena tipu di bn silalah,banyak2 pm kita ada pm ni la pm paling pelik dalam sejarah malaysia,sama juga dengan isteri dia

Anonymous said...

Malas nak bagi comment.Siasat diri sendiri..

Anonymous said...

Najib punya hal, sekarang mane-mane pergi pun cite pasal KANGKONG...

Ayah Najib ialah bapa pembangunan Malaysia..

Najib ni layak jadi bapa kangkong Malaysia atau bapa Naek Harga Malaysia saja....Sial betol

Anonymous said...

woi pundek2 melayu yg dok sokong CINA BABI BANGSAT tu kenapa?? hampa suka sangat kut CINA BABI JADI PM? sedar diri sikit bagi KAUM CINA BAPAK SEGALA RASIS CELAKA BALIK CINA LA DASAR PENDATANG HARAM...OPSS... HARAM JADAH LA

Azahari Rahman said...

BERSATU

Anonymous said...

tiada kaitan dengan cina jadi PM.sekarang ni rakyat nak kos sara hidup rendah bkn setiap hari barang naik sedangkan pendapatan rendah.suruh rakyat berjimat sedangkan menteri membazirkan duit rakyat.harga getah dan kelapa sawit murah mana nak ckup mkn.ckp ikan mahal sebab nelayan tidak turun ke laut sedangkan ayam dan daging pun naik juga takkan peniaga ayam dan daging tak turun laut juga.lain kali jgn bagi idea bongok dah la menteri2 pun bg idea bongok.tu la mkn kangkung byk sangat..

Anonymous said...

JANGAN SALAHKAN ORANG MELAYU SEMUANYA, SALAHKAN PEMIMPIN-PEMIMPIN MELAYU YANG BODOH DAN TAK TAHU LAIN-LAIN PERKATAAN ATAU ISTILAH YANG CANGGIH YANG BOLEH DIKAITKAN DENGAN KEADAAN EKONOMI SEKARANG. LEBIH BODOH PENASIHAT-PENASIHAT DAN INNER CYCLE-INNER CYCLE KEPADA PM.

Anonymous said...

Najib bacul

Najib dayus

Najib pondan

Najib lembik bapok tak tegas

Gagal memerangi pemberontak nasrani

Gagal membenteras pelampau cina dap komunis samarata

Gagal menangkap subversif pas kopiah khawarij barua dap

Gagal mendakwa pengkhianat anwar homosex kj marina mujahid murtad liberal

Gagal menaikkan sosio ekonomi melayu cina gak yg kaya

Gagal menutup sekolah cina the source of evil rasist

SILA LETAK JAWATAN

SILA LETAK JAWATAN WAHAI NAJIB PONDAN

Anonymous said...

Allah ta'ala dah bayar CASH....
Kalau PM tidak ambil IKTIBAR ..
TAK TAHU LA..
SENDIRI MAU INGAT .. SEBAB PULUT SANTAN BINASA..

Anonymous said...

Allah ta'ala dah bayar CASH....
Kalau PM tidak ambil IKTIBAR ..
TAK TAHU LA..
SENDIRI MAU INGAT .. SEBAB PULUT SANTAN BINASA..

Anonymous said...

Mcm mana rakyat nak singkirkan najib ni? pru lambat lagi..pau pun baru jer abis. Lagi lama tunggu lagi jahanam org melayu dan negara ni dibuat nya.

Nadine said...

Kalau anwar jd pm agaknya selamatla dunia akhirat. Bangang betui. Wahai org islam sebelum buang kasut buruk, pastikan dulu ada kasut baru yg elok dan di dalamnya tak ada ular @ binatang berbisa yg lain

Anonymous said...

Kalau DAP perintah nanti kita semua balik kampung cari kangkung


Anonymous said...

1 org melayu biadap kepada bangsa sendiri... Bangsa lain 10x akan biadap dgn bangsa melayu.

Ingat tak kes polis kena maki... Cinabeng x berani maki polis until pak lebai start maki polis. Baru cina berani maki...

Anonymous said...

Aku nak cakap satu je..kaum yg tak cebok tu mengaut keuntungan setiap hari berpuluh juta ringgit dengan menaikkan harga barang yg mereka kawal sepenuhnya dinegara kita ni..dan tiada seorang pun yg akan marahkan mereka . Sungguh licik kan..orang lain yg buat hal, orang lain yg kena marah..

Anonymous said...

Nuar belasah chinadoll ke belakang taruk ke, itu hal dia. Apa itu lebih baik drpd KangkonG guna C4 lanyak Altantunya? Udah udah le, Allah SWT tahu.

Anonymous said...


mengapa terlalu taksub kpd ketua walaupun penuh kedurjanaan dan kezaliman .... rakyat kutuk kezaliman & kejahatan ... bukan isu bangsa.....

Anonymous said...

najib banyak skandal tabir urus yg lemah n merugikan rakyat sejak dia menjadi MB Pahang lagi......

Anonymous said...

najib telah dimakan sumpah2 mubahalah yg dia permainkan sebelum ni.............

Anonymous said...

NAJIB: "persetankan akujanji PRU13 dulu.... mentality rakyat semurah kangkung saja"
"aku rasuahkan dengan BR1M senyapla tuuuuuuuuuu...." kih kih kih .

Anonymous said...

Oiii....pakar-pakar ekonomi kepada Najib, tak ada ke contoh yang lebih baik. kan kita nak jadi negara maju. Perkataan "kangkung" itu sendiri telah menunjukkan kita ini masih terbawa-bawa dengan mentaliti dunia ketiga...macam mana nak jadi negara maju.

Anonymous said...

asalamualaikum,baguslah PM ingatkan balik pasang "KANGKUNG",itulah yang dikatakan "belajar dari sejarah".

wahai umat melayu ketauhilah kalian akan sejarah berkenaan kangkung tersebut sebenarnya suatu sindiran yang amat pahit untuk ditelan oleh bangsa yang di"kangkung"kan oleh HULUBALANG MELAYU suatu ketika dahulu,malah bukanlah orang sebarangan yang telah di"kangkung"kan oleh HULUBALANG MELAYU dahulu,itulah perihal maharaja CINA yang tiadalah rakyatnya sendiri pernah melihat akan dia melainkan dengan KEBIJAKSAAN HULUBALANG MELAYU maka dapatlah dilihat akan wajahnya maharaja CINA tersebut sambil menyindir dengan memakan kangkung,dan itulah ibaratnya HULUBALANG MELAYU LAKSAMANA HANG TUAH memakan kangkung ibarat kangkung itulah maharaja cina manakala HANG TUAH ibarat NAGA EMAS dimana maharaja cina duduk didalamnya yang berbentuk naga emas,tiadakah tuan2 sekalian memahami?betapa pedihnya bagi bangsa tersebut menerima sindiran yang begitu memalukan?

belajarlah dari sejarah...

Anonymous said...

Sepatuynya pemilik blog ini lah yang perlu ditangkap oleh polis kerana cuba memujudkan permusuhan dan keadaan yang tidak bagus serta undur unsur perkauman yang mengganggu gugat leselamatan negara. Kemana pihak polis yang dikatakan bertanggungjawab menjaga keharmonian negara???

Anonymous said...

Kah...kah..kah...tah ye tah tidah. Sebab ada rumos yang mengatakan hang tuah itu asal darahnya keturunan cina. Dan hang tuah hanya wujud dalam dongeng sahaja. Dogeng yang disampaikan oleh penglipurlara untuk mencari sesuap nasi. Sehingga kehari ini tahun lewujudan hang tuah tak dapat di ketahui dengan tepat.

Anonymous said...

anonymous 28 january 2014 07:50 :-

inilah yang dikatakan melayu yang lupa asal usulnya,sudah tersemat didalam otaknya bahawasanya segala yang berkaitan dengan melayu itu hanya dongeng belaka,hinggakan sejarah bangsa sendiri pun sudah tidak dipercayai,apa tiadakah dirinya mengetahui diluar negara tersimpan beribu2 naskah berkaitan bangsa melayu yang disimpan kemas didalam perpustakaan,itulah,jarum musuh sudah tersemat didalam otaknya supaya melupakan asal usul sejarahnya sendiri supaya mudahlah diperbodohkan nanti,buktinya lihatlah,nyata melayu pun dikatakan cina..parah..parah...sedang yang mengatakan asal hang tuah itu cina adalah orang cina sendiri pun dipercayainya juga..
lagi tiadakah diketahui hikayat hang tuah itu bukanlah naskah penglipurlara seperti yang difikirkannya melainkan terdapat banyak nasihat dan pengajaran serta asal usul bangsa melayu tercatit didalamnya..
kata2 cina juga yang dipercayainya..
berapa ramaikah orang yang berjaya diperbodohkan begini?

Anonymous said...

anon 15:16..
ko tu le bongok..lain kali kaji dulu sbl cakap..
pallet makanan ayam tu cina yg control harga...pallet naok ayam pun naik harga..
bongok...

Anonymous said...

najib muka tak malu sebab itu dia habiskan duite kerajaan a.k.a rakyat..biase lah najib anak orang kaye mane tahu susah miskin rakyat..rakyat pun tahu kesusahn barangan tetapi mempernaikan cukai hanye mahu bayar hutang najib buat aje...rosmah punca najib boros

Anonymous said...

hoi....itu member PKR la...tuduh DAP pulak. Banner tu aku pun bagi jari tu.... membina konon....malu betul masih tak tarik balik artikel fitnah ini.