Tuesday 23 July 2013

Cina Couvenis Perdaya Umat Islam Gunakan Logo Halal Pada Hidangan Daging Babi


Kita umat Islam tidak memakan babi, kita umat Islam tidak sentuh Babi dan kita umat Islam tidak puja binatang bernama Babi.

Mungkin agak reda sedit kemarahan umat Islam terhadap Alvin dan Vivian yang biadap menyuruh kita umat Islam memakan Bak Kut Teh (BABI) dibulan Ramadhan. Reda ekoran Alvin masih ditahan di Penjara Sg Buloh manakala pasangannya Vivian di Penjara Kajang. Penahanan yang pada pendapat saya adalah untuk meredakan keadaan dan juga dalam masa yang sama memastikan kedua dua mereka Babi jantan dan betina selamat dan kekal bernyawa.

Mungkin artikel ini agak kasar namun mesej yang saya mahu sampaikan adalah cukup jelas iaitu sudah ada Cina Couvenis yang berani menyuruh umat Islam memakan Babi. Malah lebih berani mereka dengan meletakkan tanda logo Halal dalam penghinaan kita seluruh umat Islam. Biadap nya mereka ini cukup membakar darah umat Islam dan sememangnya tidak ada maaf buat mereka berdua ini Alvin dan Vivian ataupun panggilan mesra ALVAVI (albabi).

Mereka ini Cina Couvenis tahu bahawa kita umat Islam tidak memakan Babi dan mereka tahu Logo Halal adalah satu kewajipan bagi pengusaha premis makanan meletakkan tanda logo halal dipremis yang menjual makanan halal. Tapi mengapa Alvin dan Vivian bertindak sebegitu?

Alvin dan Vivian tidak ada niat lain selain daripada mahu umat Islam khususnya memakan BABI. Alvin dan Vivian tidak lain dan tidak bukan mempersendakan logo Halal yang ada. Mereka ini adalah Cina Couvenis yang biadap dan tidak menghormati agama lain. Saya yakin adalah lebih ramai lagi Cina Couvenis seperti mereka ini dengan kebiadapan yang melampau menghina kita umat Islam. Dan tidak mustahil selepas ini akan ada lagi insiden sebegini menghina umat Islam di Malaysia.

Apa yang perlu kita lakukan adalah mendesak agar pihak Peguam Negara tidak berkrompomi dengan kedua dua pasangan Alvavi ini. Hukuman setimpal diatas apa yang mereka lakukan perlu dilakukan agar ianya juga menjadi contoh kepada mana mana bangsa Cina Couvenis lain yang biadap.


Saya juga mengesa pihak Jabatan Kemajuan Islam Malaysia JAKIM untuk melakukan operasi besar besaran terhadap semua premis yang meletakkan tanda logo Halal serta makanan segera dengan tanda logo halal. Jika Alvin dan Vivian boleh memperkotak katikkan tanda logo halal dalam promosi mereka agar umat Islam memakan Babi adalah tidak mustahil ada premis milik Cina Couvenis yang turut sama meletakkan tanda logo halal namun menjual makanan ataupun minuman yang tidak halal. Tidak mustahil juga ada premis milik Cina Couvenis ini menghidangkan daging babi kepada umat Islam kerana siapa sangka Babi dijual sedangkan diluar premis terletaknya tanda logo halal.

Banteras premis yang ada tanda Logo Halal namun menghidangkan daging Babi kepada umat Islam.



13 comments:

Anonymous said...

Dari gaya mereka mempertahankan Alvivi dengan kata chik kut teh boleh jadi bak kut teh jelas mereka selama ni memang tak kira soal halal haram bila menghidangkan makanan kat Melayu.

Taulah Cina, nak untung besar je.

Anonymous said...

Kerajaan pun 2x5....makanan yg ada di pasaran semuanya kebanyakannya lakonan sajer....asal dpt duit masuk bagi kerajaan dah ler.....tak tentu halal atau haramnyer.....kena pantau jugak ler.....ini kekadang, jabatan agama pantau....kerajaan plak yg pantau jabatan agama.....

Aku Berbini Cina said...

Alvin dan Vivian mempersendakan melayu kerana melayu memaki mereka Cinababi, melayu nak zina dengan lembu ke,minum beer ke mereka peduli apa....maki cina dengan perkataan babi lepas tu baru terhegeh hegeh nak kata mereka hina islam....melayu oh melayubeng....bengap

Anonymous said...

Yg paling bengap pemilik blog ni la..makan babi dia tak mau..tapi rasuah dia makan smpi kena buang kerja..chinadoll yg mkn babi dia balun juga klu dpt peluang..pertahan melayu la sangat c papagomo ni!!!

Anonymous said...

Cina sama perangai mcm Yahudi, yg bezanya Cina Malaysia tak tahu cakap Hibrew dan orang Yahudi di Isreal tak tahu bercakap Mandarin tetapi yang kesamaannya ialah mereka ini memang suka menindas dan menghapuskan bangsa lain. Yahudi ingin hapuskan bangsa Arab dan yang Cina di Malaysia ini pula memang nak hapuskan orang melayu termasuk PAS dan PKR selain UMNO...cuma yang masih tak sadar ialah orang2 melayu dalam PR...

a_hisham76 said...

Berikut adalah perbualan di antara bukan Melayu di Singapura yang mengikut issue di atas.

Kelly Koh : No la, this cina needs to get whacked. He has no respect for anyone. He didn't learn his lessons here, he will now in Malaysia
Tuesday at 20:02 via mobile · Like

Keith Dias : look at the Ah Lian face already no mood.
Tuesday at 20:03 via mobile · Like

Peters Aloysius Andrew : These scum must be taken to task, it's about time and l am not Muslim, to insult any race is unforgettable ,l feel the pain for my Muslim brothers
Tuesday at 20:34 via mobile · Like

Peters Aloysius Andrew : Unforgivable ...
Tuesday at 20:35 via mobile · Like

Prabhjit Singh : Freaking immature irresponsible crappers, showing the dark side of social networking. The fear is of copycats observing and wanting to do one up on them.
Tuesday at 20:44 · Like

Kelly Koh : Let the Msian govt whack them with a big stick and see if the others will follow. I truly am interested to see whats gonna happen to them

laki ku cina said...

sorry bro...i thinks your reason y couple hit Ramadan too silly.

laki ku cina said...

cina singapore pon xsuke kt dorg, paal kes online sex. buat jahanam kt sana. ni dia buat hal kt muslim malaysia. KESIMPULANNYA, DIA ALVIN DAN VIVIAN MMG SUKA BUAT HAL!

Unknown said...

hahahaa..... papagomol ni bukan kena buang keje polis trafik dulu sebab kantoi makan rasuah ka.....

makan babi dan makan rasuah mana lagi teruk?.....

haiya...... lepas tu kuat menfitnah pulak..... sudah kena saman beratus juta takde telo nak balas..... terus tukar malayright...... yg papagomol tak mo guna nama tu da.....

bodo punye parasit ni..... goyim dan faseq papagomol ni bagus mampus cepat.....

Anonymous said...

abeh ko rela makan babi dari makan rasuah ? ko lagi laa pertualang haram jadah, bek ko balik tarawikh pg masuk islam balik.

Anonymous said...

Dari hari ke hari,masyarakat Cina ala Yahudi ni tidak akan diam untuk membuat provoaksi terhadap orang-orang islam dalam masyarakat orang-orang melayu di MALAYSIA. Mereka-mereka ni yang membuat pelbagai provokasi adalah satu bangsa dan individu yang tidak berterima kasih dengan keadaan kehidupan dinegara yang aman dan dalam kehidupan berbagai bangsa dan penganutan agama. Kesimpulanya apakah tindakan olih pihak Kementerian Pertanian,Hal-Ehwal Pengguna dan Jabatan Agama Islam diperingkat Negeri dan Persekutuan untuk mengambil tindakan selanjutnya. Kita lihat diPusat Pasaraya segala daging beku diletakan dalan kawasan peti sejuk yang sama ,cuma dipisahkan daging-daging yang berbeza dan dilebelkan logo HALLAL,ADAKAH PIHAK-PIHAK INI SENTIASA MEMBUAT PEMERIKSAAN BERKALA ATAU SEMASA BERITA PANAS DIPAPARKAN DI AKHBAR BARULAH AMBIL TINDAKAN ? LAIN-LAIN MASA KEMANAKAN MEREKA-MEREKA INI BERKERJA ATAU TIDO DALAM PEJABAT ?

Anonymous said...

melayu paling sial bila kempunan pantat dan batang cinabeng jadi lupa mak bapak dia melayu.

Anonymous said...

Anon Bebal Bodoh 18:11,

Ko merepek ape ni salahkan Krjn? Bila pulak Krjn pantau Jbtn Agama/ halang kerja Jabatan Agama/ JAKIM? Yg aku tau ostd2 kt Jabatn Agama tu 99% pencacai PAS yg xbuat kerja. Tahu cari duit luar ceramah bisnes sana sini.

Org bodoh mcm ko mana phm, tahu salahkan krjn. Akta HALAL 2012 tu betapa seriousnya Krjn nk lawan CinaBeng dan Kafir laknat mahu tipu umat Islam di Malaysia ini.

Yg jahatnya CinaBeng, ko nk ckp Krjn xbetul kt mane? Org Melayu PAS pun beli brg kt Cina.. bodoh le ko ni!