Friday 26 July 2013

"DAP Anti Islam" Buktikan Pengundi Melayu Kuala Besut Menolak PAS

Lim Kit Siang DAP & Mustapha Ali PAS

Keputusan penuh pilihanraya kecil Dun N01 Kuala Besut antara parti Melayu UMNO dan parti Melayu PAS menjadi kemenangan calon UMNO Tengku Zaihan dengan majoriti sebanyak 2592 undi. Kemenangan calon UMNO itu juga yang bertanding atas tiket Barisan Nasional itu juga menafikan kekuatan PAS apabila UMNO menang kesemua saluran pusat pembuangan undi termasuk 2 PDM yang sebelum ini merupakan kubu kuat PAS.

Saya berkesempatan hadir pada kempen pilihanraya kecil Kuala Besut ini dan disini saya mahu kongsikan pandangan saya akan keputusan Pilihanraya kecil yang telah memihak kepada Barisan Nasional melalui calon dari UMNO.

Che Long & Abe Ku

Sejak dari hari penamaan calon saya melihat rata rata penduduk di Kuala Besut tidak berasa selesa dengan pengumuman calon yang bertanding kerana kedua dua calon merupakan individu yang dikenali oleh penduduk sekitar Kuala Besut. Penduduk seakan tidak boleh menampakkan sokongan mereka sama ada mahu memilih calon PAS Che Long ataupun calon BN Abe Ku. Kedua dua parti yang bertanding memperlihatkan kempen yang sederhana dan cukup tertib melainkan apabila disaat saat akhir kempen apabila kem PAS bertindak diluar batasan dengan memainkan isu UMNO menyebarkan SMS Fitnah dan ada yang sudah mula menyerang calon Barisan Nasional. Pekara ini dilihat memberikan keuntungan kepada calon Barisan Nasional memandangkan BN berterusan dengan kempen sederhana dan berhemah.

Yb Dato Sri Shabery Cheek

Yb Khairy Jamaluddin

Sikap berhemah pemimpin Barisan Nasional dalam berkempen pada PRK Kuala Besut ini juga merupakan elemen yang penting kerana rakyat Kuala Besut dapat melihat corak kempen kesederhanaan yang digerakkan oleh pemimpin BN tanpa sikap angkuh dan sombong. Ini juga sedikit sebanyak telah menawan hati para penyokong PAS itu sendiri dalam menilai kempen bersih BN berbanding PAS yang lebih banyak membawa ayam tambatan penceramah dari luar seperti Hussam Musa, Anwar Ibrahim, Rafizi Ramli, Mahfuz Omar, Khalid Ibrahim, Khalid Samad dan yang lain menghina kepimpinan UMNO dengan bermacam rekayasa berbanding fakta dan kebenaran.

Slogan 16-16 yang dimainkan oleh PAS sebenarnya merupakan ketakutan buat penduduk Kuala Besut ekoran sejarah pentadbiran PAS pada penggal 1999 hingga 2004 telah menyebabkan rakyat menderita akibat kerakusan pertelagahan politik yang berlaku. Dengan 16 kerusi PAS dan 16 kerusi UMNO akan menjadikan negeri Terengganu tidak stabil dan memberikan impak yang buruk kepada seluruh rakyat negeri Terengganu. Rata rata pengundi yang saya temui menolak kerajaan perpaduan yang dimainkan PAS kerana mereka sedar agenda PAS yang sebenar bukanlah mahu membantu rakyat sebaliknya terus berperang dalam politik jika 16-16 menjadi realiti.

Yb TPM Tan Sri Muhyiddin Yassin, YB Dato Sri Idris Jusoh
dan Yb Menteri Besar Dato Sri Ahmad Said

Saya juga tidak menafikan bahawa kempen Barisan Nasional yang cukup tertib dan juga pengaruh Dato Sri Idris Jusoh memastikan kemenangan Barisan Nasional pada PRK kali ini. Namun selepas berakhirnya keputusan Pilihanraya Umum ke 13 yang lalu ramai orang Melayu yang telah membuka mata sedar bahawa PAS hanyalah tunggangan kepada Cina Couvenis DAP dan mereka sendiri dapat melihat bagaimana Tsunami Cina yang menolak kerajaan Barisan Nasional yang dipimpin orang Melayu kerana Cina Couvenis DAP mahu menerajui Malaysia ini. Malah keputusan PRU13 lalu juga cukup jelas menyaksikan bahawa parti DAP yang menjadi dominan kepada team Pakatan Rakyat dengan meletakkan PAS tercorot dalam gabungan mereka.

Ini semua memberikan kesedaran kepada orang Melayu agar tidak memberikan undi buat PAS kerana gabungan PAS dan Cina Couvenis DAP merugikan Islam dan juga orang Melayu itu sendiri. Malah penduduk di Kuala Besut ini juga tahu jika memberikan peluang buat PAS menang PRK kali ini adalah tidak mustahil PAS akan membentangkan karpet merah mengalu alukan DAP untu bertapak di negeri Terengganu.

Saya ada membuat beberapa tinjauan untuk mengetahui mood pengundi di Dun Kuala Besut dan satu pekara yang amat menarik untuk dikongsi adalah kebanyakan mereka merasa sangsi dengan PAS yang masih kekal berkerjasama dengan DAP. Ada penduduk Kuala Besut turut mempertikaikan kedatangan Lim Kit Siang pada hari penamaan calon yang pada mereka merupakan satu pengiktirafan kepada parti DAP untuk masuk ke kawasan Melayu sedangkan Lim Kit Siang sendiri tidak pernah menerima Melayu sebagai penduduk asal Malaysia ini.

Lim Kit Siang DAP yang Anti Islam

Bertitik dari situ saya membuka ruang dengan lebih jauh bertanyakan kepada penduduk Kuala Besut mengenai peranan PAS yang bekerjasama dengan DAP. "DAP anti Islam" itu yang diluahkan oleh penduduk sekitar Kuala Besut. Ternyata penduduk Kuala Besut tahu siapa parti DAP dan matlamat parti DAP yang cukup terang dan jelas anti Islam dan juga Melayu.

Saya tidak pasti sama ada ada jentera kempen Barisan Nasional yang memberikan pemahaman kepada pengundi untuk tidak memilih PAS pada PRK ini kerana menjalinkan hubungan dengan DAP. Namun apa yang dizahirkan oleh penduduk Kuala Besut cukup jelas bahawa mereka tidak dapat menerima DAP dan juga sekutu kepada parti DAP itu. Penduduk di Kuala Besut melihat bahawa PAS bukanlah dominan kepada Pakatan Rakyat sebaliknya hanyalah parti yang menagih simpati daripada DAP iaitu undi Kaum Cina Couvenis.


Pendek kata rata rata orang Melayu sebenarnya telah bangkit dari lena bahawa bangsa Cina Couvenis dahagakan kuasa dan hanya kemenangan UMNO sahaja mampu mempertahankan hak orang Melayu dari hilang dibumi sendiri. Pengundi di Dun Kuala Besut telah memberikan signal kepada seluruh orang Melayu dan Bumiputera untuk menolak Pakatan Rakyat. PAS yang selama ini menyatakan mereka Islamik ditolak oleh pengundi Kuala Besut bagi memberikan ingatan kepada pemimpin PAS bahawa Islam itu tidak boleh dilacurkan apatah lagi Kalimah Allah digadai kepada penganut Kristian.

Mungkin ada yang menyangkal apa yang saya nyatakan ini namun kepada yang berkenaan sila berfikir secara waras. Jika PAS relevan kepada orang Islam dan Melayu mengapa PAS tewas disemua Pusat pembuangan undi (PDM)? Mengapa kubu kuat mereka iaitu di Bukit Puteri dan Kampung Nagka juga tewas? Jika ahli PAS menyokong mereka sudah pasti beberapa PDM dimenangi PAS namun mesej jelas yang PAS harus sedar bahawa ahli PAS sendiri menolak parti PAS itu kerana hubungan rapat mereka dengan parti Cina Couvenis DAP.


Tepuk dada tanya selera dimana asas dan perjuangan PAS yang sebenar. Apakah PAS masih lagi relevan memperjuangkan Islam sedangkan PAS bersekutu dengan parti Cina Couvenis yang anti Islam? Dimana moral PAS apabila menolak sesama Islam iaitu UMNO dan menerima Kafir DAP sebagai rakan seperjuangan? Siapa sebenarnya yang bersungguh sungguh mahu menjatuhkan kerajaan Islam yang ada hari ini bersekongkol dengan parti Ultra Kristian yan anti Islam?

1 Undi PAS = 1 Undi DAP



5 comments:

Anonymous said...

PAS hanyalah najis pencacai DAP.

Padijantan said...

1Kesilapan PAS "For All" adalah Mengeluarkan FATWA Syiah dalam kes Tanah Wakaf Khas Madrasah Salihiah yang memberi ruang, peluang dan Hak Penjajahan Cina yang berfahaman DAP terhadap Kesucian Agama Islam dan secara TERBUKA menentng Rasulullah SAW.

*Azizan Kudung dan PA SHARUS DIPERANGI !!!..

Padijantan said...

*Azizan Kudung dan DAP SHARUS DIPERANGI !!!..

Anonymous said...

AKu berharap sgt pru14 ni buat bulan ramadan.Allah nescaya memenangkan islam ke atas kafir harbi.

Anonymous said...

Abc selamanya