Thursday, 25 July 2013

Doktor Cina Couvenis Panggil Saya Babi, Kata Saya Bodoh



Apa lagi Cina mahu?

Makin lama semakin biadap bangsa Cina Couvenis ini yang saban hari cuba mencabar orang Melayu Islam. Tindakan mereka yang semakin keterlaluan membuatkan saya tertanya didalam diri sampai bila orang Melayu mahu sedar akan kebiadapan bangsa Cina Couvenis ini?

Selepas kejadian pasangan Alvin dan Vivian menghina umat Islam dengan menyuruh kita memakan Bak Kut Teh sejenis makanan daripada daging Babi dengan meletakkan tanda logo halal. Kini kita dikejutkan pula dengan seorang Doctor Cina Couvenis yang memarahi pesakitnya seorang Melayu dengan kata kata hinaan dan cacian.

"Melayu Bodoh, Melayu Babi" segala yang dihina oleh Doctor Cina Couvenis ini merupakan satu tindakan yang melampaui batas apatah lagi seorang Doctor yang profesional kerjayanya tidak wajar memarahi pesakit.  Maklumat insiden berkenaan:

"Saya mengaku saya salah kerana tidak mengambil ubat, tetapi doktor lelaki itu salah kerana mengherdik saya, panggil saya babi dan kata saya bodoh,” kata Hamid Salleh, 66, yang berasal dari Tasek Gelugor di Pulau Pinang."

Ubat saya habis sebelum dijadualkan, tetapi doktor itu tidak perlu menggelar saya dengan pelbagai nama,”kata Hamid dalam satu sidang media di Penang Golf Resort di Bertam, anjuran ADUN kawasan tersebut Hamid yang mengidap penjakit jantung, tekanan darah tinggi dan tiroid kelihatan marah ketika bercakap dalam sidang media tersebut.

Katanya, beliau menemui doktor tersebut di Kepala Batas pada Jun dan terkejut dengan layanan yang diterima.

Katanya, beliau juga hendak menumbuk doktor berkenaan tetapi mengawal dirinya dari berbuat demikian.

“Kami berharap doktor tidak akan memarahi pesakit seperti ini. Kami menghormati mereka dan mereka harus menghormati kami,” kata bekas petani tersebut.

Norzawani Zakaria, 28, pula berkata beliau berjumpa seorang doktro di Kepala Batas pada 29 Mei selepas mengalami “sakit kepala terus, muntah-mutah dan kabur penglihatan”.

“Tetapi doktor wanita yang merawat saya berkata ia perkara normal bagi seorang wanita hamil untuk mengalami perkara seperti itu dan memberikan saya Panadol. Saya tahu ia bukan normal dan enggan mengambil ubat tersebut,” 

kata Norzawani.Beliau bagaimanapun berkeras agar dimasukkan ke wad namun doktor itu enggan berbuat demikian, katanya.

Wanita berkenaan berkata, beliau yang hamil lima bulan pada masa itu kemudiannya berkunjung ke satu klinik swasta.

“Saya dapati tekanan darah saya adalah 160/110 dan doktor swasta itu memberi rujukan untuk pergi ke hospital semula,” kata kakitangan Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) itu.

Beliau kemudiannya dimasukkan ke wad jagaan rapi.

- Mkini

Memang benar bangsa kita Melayu cukup sabar dan sopan santun budi bahasanya, namun ingatlah tidak akan ada sabar dan sopan santun itu bila terus terusan bangsa kita dihina dan dicerca oleh spesis bangsa yang cukup racist dan biadap sepertimana kaum Cina Couvenis ini. Parti DAP yang menanam sikap perkauman ini perlu dipertanggungjawapkan dan sudah sampai masanya orang Melayu bersatu bagi memberi signal buat bangsa biadap ini jangan lupa asal usul mereka.




39 comments:

Anonymous said...

baik tak payah jd doktor krn seorang doktor terikat dgn sumpah keramat menyelamatkan nyawa sesiapa sj tanpa memilih2 walau apa pun keadaannya!! cina2 tu jd doktor utk rawat bangsa dia saja ka???

tokku banggu

ReentryCapsule said...

Jangan risau lah.Nanti Ah Jib Gor akan datang tolong settelkan.Ah Jib akan main Gendang Cina Dung..Dang..Dung...Dang macam orang giler...

Nazri Wallaweh pun akan turun sama jumpa doktor sambil salam-salam mesra Satu Malaysia gitu......Ewaahh....

PtuiiiHHHH...!!!!!

Anonymous said...

You are what you eat and your words is a reflexion of yourself.

JBurN88 said...

dia kata pesakit babi, maknanya dia merawat babi, so dia doktor babi lah kn..any objection?

Anonymous said...

Dah ada melayu barua yg mmbela doktor babi tuh..mlm tadi kat tv,ntah sapa nama HIlmi..xtau apa pangkat dia...dia kata doktor jadi begitu krn 'stress' akan bebanan kerja...kimaks lu...kalo bebanan kerja atau apapon lu TAK ADA HAK UTK MNGHINA ORG LEN...atau nak mmbodohkn org len...kalo gitu lg elok polis n askar maki org gak sbb tekanan kerja mrk pon lebey kurang jer kan...

Anonymous said...

Aiyaa...jgn libatkn kaum sndri la bro..lau xngaku bangsa mlayu skali pn ade akal pkir..bkn ckp ikot bntot..Allah xkn ubah sesuatu kaum mlainkn kaum itu mngubah nasib dri mreka..kaum means bangsa..agama xpnh dgelarkn sbgai kaum.pkir2la..jgn taksub dgn politik smpai yg slh pn duk backup lg...sembang jgn mau lbh la...

Anonymous said...

Sila bagi amaran lagi dan lagi pada cina babi yang busuk

Anonymous said...

kimak punya cina..babi punya pendatang..melayu yg bg muka mmg sial lah..!!!

Anonymous said...

DAH BANYAK KALI SANGAT TERDENGAR PERKARA DAN SEBUTAN MACAM NI.. TAK PAYAH LAH KITA NAK BERCERITA DAN MENGADU KAT MEDIA. TAK DAK SAPA PON NAK PERDULI...

KASI HAYUN JE.. LAIN KALI PI KELINIK BAWA LAH PAYUNG PELINDUNG PANAS..BILA PANAS HATI ROOJOK SAJA.LEPAS TU BUAT SIDANG AKBAR BARU ADA YANG NAK BERTINDAK.

Anonymous said...

Well said....

Puntung Hanyut said...

Apa benda "Couvenis" itu?

Anonymous said...

Bila isu makan dlm Bilik persalinan di sekolah cepat aje menteri kamalanathan masuk campur ..konon nak keadilan buat pelajar bukan Islam ,...bila dr Babi ni marah marah pesakit ada aje melayu "bangsat" yg tampil cover ... ini semua salah Najib...

Anonymous said...

Tu la, da semua kena kecam sedemikian rupa kamu baru nak sedar.....sya sejak dilahirkan telah ditiup semangat cinta bangsa dan agama...sahinggakan sanggup galas senjata utk hapus kan petualang negara berbentuk komunis....itu la...sayangnya semuanya akan perjuangan itu akan hanya menjadi sia sia sahaja. Wahai bangsaku...khusus ASKAR MELAYU DIRAJA......yg telah tamat perkhidmatan kamu...kamu sanggup perkara sedemikian berulang lagi....ingat peristiwa anggota terkena Jerangkap Samar...terus hantar ke hospital Penang n terus kaki kena potong kudung...ingat....Bangun la kembali dan bersatu semula didalam perjuangan yg sama tetapi dalam tatacara yg berbeza......BANGUNlah...wahai Parajurit KEKAL....

MyShop said...

jadi apa yang di gembar gembur oleh orang-orang UMNO adalah benar!!!! kebimbangan mereka adalah BENAR!! tiada yang benar melainkan BENAR!!! mereka baru menang sikit...dah macam2..PRU 14 tak mustahil mereka menang..keraba mereka dah tahu kekuatan mereka...jangan bagi peluang walau kamu benci macamana pun kepada BN..bergaduh sesama kita dengan KUASA MASIH DI TANGAN MELAYU/ISLAM itu tidak mengapa berbanding bergaduh tapi kuasa terlucut...fikir-fikirkanlah sebelum nasi jadi bubur.

Anonymous said...

betul tu, kalau stress amik la cuti. tu alasan cliche la

Anonymous said...

taksub dengan sesuatu, atau lebih tepat berbangga(bongkak) dengan bangsa sndri hingga memandang rendah bangsa lain

Nurul Atiqah said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

demi islam dan melayu marilah kita semua bersatu..buangkan ego rapatkan saf,ingatlah musuh kita sentiasa menunggu masa yang sesuai untuk bertindak. ayuh muslimin sedarlah!! berjuanglah demi allah yang maha esa!!! Insyaallah kita akan berjaya.

Anonymous said...

Bulan baik ni, sama-samalah kita berdoa semoga Allah kurniakan keamanan dan kemakmuran kat negara kita. Doakan saudara seIslam kita supaya sedar kesilapan masing-masing, diteguhkan iman dan kembali bersatu utk memajukan negara. Doakan juga supaya rakan-rakan bukan Islam lebih memahami ajaran Islam dan diberi hidayah, bertolak ansur dan saling membantu sesama rakyat. Mudah-mudahan kemakmuran di Malaysia akan bertambah-tambah dan diberkati Allah.

Anonymous said...

x kene kat kepala ko ble citer la..bongok...

Anonymous said...

Masa utk bertindak bukan berunding lagi

Anonymous said...

bahasa inggeris

chauvinist
1. Militant devotion to and glorification of one's country; fanatical patriotism.
2. Prejudiced belief in the superiority of one's own gender, group, or kind

terjemahan saya:
1. fanatik atau ketaksuban dan pengagungan melampau terhadap negara
2. sikap prejudis bahawa kelompoknya (kaum/jantina/kumpulan dsb) adalah lebih hebat dari orang lain

Anonymous said...

yes masa utk bertindak..runding?pg belahlah..kasi hajar cukup2 macam mantat cina tu..asyik nk back-up cina sj apa kejadah org atasan ni..

Anonymous said...

tu pun kerajaan bagi berlambak-lambak cina ambik kursus perubatan di universiti awam. ni semua che det la buat pandai bagi meritokrasi. puihh..

Anonymous said...

Makin kurang ajar cina kt sini.. cina inilah yg disanjung2.. puak2... inikalilah!..

Anonymous said...

Di kurang ajar kita kasi ajar!!!

Anonymous said...

Gua agak pakcik ni pun jenis degil & ketegaran jugak. Dah ubat yg doctor bagi tak mahu makan, pi dok buat cakap banyak pulak ...

Malay Rights said...

Golongan ini sama seperti Cina Hong Kong dan juga Singapura.

Malay Rights said...

Yang baik apabila berlaku pekara sebegini adalah kita semua orang Melayu dan bumiputera bersatu. bersatu dan barulah mereka puak puak Couvenis ini sedar siapa Melayu yang sebenar.

Anonymous said...

unit amal PAS yg terlalu syangkan cina,,,lihat je sewaktu himpunan bersih 1 -5...unit yg paling baghal sekali...bagi rm 0.50 maka bergegas lah unit ni turut segala perintah cina ...tu pun masih xsedar diri...kupiah je besar bakul...padan tipu di apek tua je

Anonymous said...

Do you eat grass eh?

Anonymous said...

Doktor tu xde integriti..tp jgn salah paham, tak semua..stress xboleh djadikn alasan..baik stop being a doctor if u only treat the illness n not the patient.

Anonymous said...

Sangat menyedihkan...dunia moden menyebabkan manusia jadi angkuh dan pentingkan diri sendiri!!! Pada tahun2 sebelum dan semasa kemerdekaan, semua rakyat dan semua "pendatang" yang dibawa masuk untuk bekerja di Tanah Melayu, telah bekerjasama dan bersatu hati untuk membebaskan diri dari penjajahan asing...indahnya waktu itu...semua bersaudara...Ringan sama dijinjing, berat sama dipikul...
Kini...sudah separuh abad merdeka...timbul pula bibit2 perpecahan, perbalahan... akarnya sudah mula menjalar... Soalannya ialah : 1. Siapakah yang telah menabur dan menyemai bibit2 perpecahan, perbalahan dan kebencian ini??? 2. Apakah tujuannya berbuat demikian??? 3. Andai perpecahan dan perbalahan menjadi kenyataan, siapakah yang akan menikmati UNTUNG BESAR???

Anonymous said...

Kalau stress jgn jadi doktor..dasar sial punya doktor...baik mampus je...

Anonymous said...

suh ja jadi babi senang....

Anonymous said...

DI MEDAN CINA BERBAHASA HOKIAN DAN BUAT CINA MEDAN BAHASSA INDONESIA DIANGGAP DIGUNAKAN OLEH ANJING..COBA TENGOK SELURUH KANTOR/TELLER BANK SWATS SEMUA ADALAH CINA ,BAHASA YANG DIPAKAI BAHASA CINA HOKIAN..MEREKA CINA MEDAN MALU KALAU BERBAHASA INDONESIA KARENA BAHASA INDONESIA DIGUNAKAN OLEH ANJING MEREKA

Anonymous said...

CINA MEDAN SANGAT BERANI MENGANCURKAN MESJID >>DAN MEMBANGUN KELENTENG SANGAT MENGAH DAN BESAR http://www.ummatonline.net/2012/02/20/sejumlah-masjid-di-medan-dihancurkan-pengembang-dilindungi/

DI MEDAN CINA MEDAN BERANI MEMPERBUDAK PRIBUMI http://www.waspada.co.id/index.php?option=com_content&view=article&id=317236:disekap-belasan-tki-asal-ntt-diamankan&catid=14:medan&Itemid=27

Anonymous said...

CINA MEDAN KALAU ADA ANJINGNYA YANG ISLAM MAU SHOLAT DILARANG SHOLAT DI RUMAH NYA DAN DISURUH SHOLAT DEKAT KANDANG ANJINGNYA..DI MEDAN CINA MEDAN MELARANG BURUHNYA SHOLAT JUMAT >>WAKTU ISTIRAHAT JUMAT JAM 12- 13.00 waktu JUMAT SELESAI JAM 13.30 . telat masuk kerja karena sholat di denda 25 ribu oleh cina medan

Anonymous said...

CINA MEDAN JUGA MNELARANG ANJINGNYA YANG BERAGAMA KRISTEN DAN KATOLIK ke GEREJA http://www.waspada.co.id/index.php?option=com_content&view=article&id=317236:disekap-belasan-tki-asal-ntt-diamankan&catid=14:medan&Itemid=2