Monday 13 January 2014

Pegawai media Pejabat Perdana Menteri & Pemandu terus menerus menipu Najib Razak


Selepas pilihanraya ke 13 kita dapat lihat UMNO parti Melayu yang mentadbir negara bagaikan layu tak berkesudahan walaupun mereka telah menang pilihanraya umum ke 13. Pihak Pakatan Rakyat yang di dominasi DAP yang tewas semakin garang mengucar kacirkan UMNO terutamanya menjatuhkan kreabiliti Presiden UMNO Dato Sri Najib Tun Abdul Razak.

Semakin hari imej YAB Perdana Menteri semakin di perlekehkan oleh pihak Pakatan Rakyat yang mana beroperasi dengan pelbagai modus operandi antaranya isu kenaikkan harga barang dan juga perbelanjaan tinggi YAB PM. Pekara ini di lihat semakin menjadi jadi apabila YAB PM sendiri tidak mendengar dan mengetahui apa yang berlaku di bawah terutama keluh kesah rakyat dalam peningkatan kos sara hidup.

Imej YAB PM semakin tercalar akibat dari pihak Media Pejabat Perdana Menteri yang di lihat culas ataupun tidak melaporkan pekara yang sebenar tentang laporan yang di perolehi dari rakyat di lapangan dan dalam media sosial. Bertambah parah apabila pegawai PMO yang menjaga Facebook YAB PM telah melakukan satu persatu kesilapan dalam tugas mereka sehinggalah menyebabkan imej YAB PM terus di kecam oleh rakyat terutamanya pelayar Facebook.


Saya di fahamkan pegawai PEMANDU yang telah mengeluarkan kenyataan di Twitter "Former Prime Minister Najib Razak" telah pun di pecat akibat kesilapan yang di lakukan. Satu tindakan yang tepat di buat kerana ianya menjadi bahan tertawa oleh rakyat dan juga menjatuhkan reputasi YAB PM.

Namun demikian pegawai yang menjaga Facebook YAB PM yang telah gagal dalam menjalankan tugas sehingga menyebabkan YAB PM di serang dan di cerca akibat status Facebook pada 2 Januari 2014:



"Alhamdulillah, langkah-langkah pengurangan kos perbelanjaan kerajaan yang saya umumkan Isnin lepas mendapat maklumbalas yang baik dari rakyat." - FB Najib Razak

Kenyataan di atas bukanlah satu kenyataan dari YAB PM sebaliknya pegawai Facebook PMO yang telah mengeluarkan kenyataan tersebut. Status tersebut telah menyebabkan ramai yang masuk meluahkan komen komen yang negaif kepada YAB PM kerana apa yang di nyatakan PM sepertimana di dalam FB tersebut adalah tidak benar dan tepat.  Tidak ada maklumbalas positif yang melebihi maklumbalas negatif berhubung status FB tersebut.

Saya ada menyuarakan pekara ini yang mana saya ingin tahu apa tindakan yang di ambil ke atas pegawai yang mengeluarkan kenyataan tersebut. Dan saya mendapat satu maklumbalas yang pada anggapan saya tidak masuk akal dan tidak profesional dari seorang pegawai di Media pejabat Perdana Menteri.


Jadi kita tahulah bahawa media PMO menyatakan ada yang memberikan feedback kepada YAB PM bahawa 11 langkah penjimatan tersebut positif walaupun realitinya yang sebenar ianya adalah negatif dan YAB PM sendiri tidak menerima maklumbalas tersebut. Jika ianya ada Pro dan Kontra maka tidak wajar jika pegawai Facebook YAB PM mengeluarkan kenyataan "Rakyat berpuas hati dengan pengumuman 11 langkah yang di umumkan". Ini tidak ubah seperti sabotaj dari dalam untuk terus menjatuhkan kepimpinan YAB PM kerana PM Najib Razak tidak sebut perkataan tersebut.

Sahabat saya ada mengulas mengenai isu ini :

Jika Edelman yang kendalikan ETP Twitter dah ditamatkan, staf RTM digantung sebab kesilapan dll, kenapa pula mereka yang buat kesalahan di atas masih nak dikekalkan?

Difahamkan Dato Najib tak sebut perkataan di atas. Pihak yang memandai ini difahamkan datang dari satu outfit bawah pejabat yang terletak dalam bangunan warna coklat atas bukit di putrajaya. - klik disini


Benar dan setelah saya membuat semakan mendapati pegawai Facebook yang melakukan kesilapan tersebut belum lagi di ambil sebarang tindakan. Sebaliknya seorang kerani yang tidak terlibat telah di tukarkan ke tempat lain. Mengapa yang bersalah tidak di kenakan sebarang tindakan sebaliknya kerani yang tidak tahu apa apa di tukarkan?

Kita bukan mahu untuk pegawai tersebut di pecat tetapi jika beliau telah gagal dalam melakukan tugas adalah lebih baik menukarkan pegawai tersebut bagi memastikan kesilapan sebegini tidak lagi berlaku di kemudiaan hari. Imej YAB PM menjadi tanggungjawap media di pejabat Perdana Menteri dan Dato Tengku selaku ketua media pejabat PM perlu lebih peka dalam pekara ini kerana rakyat hari ini bukan lagi bodoh berpolitik. Rakyat semakin matang menilai dan membuat hukuman atas apa yang mereka rasakan tidak betul.

Pegawai pejabat Perdana Menteri (PMO) seharusnya memberikan laporan yang betul apa yang di suarakan dari rakyat. Usah lah pegawai PMO menipu YAB PM kita dengan cerita dan angka yang tidak benar kerana akhirnya yang menjadi mangsa adalah YAB PM kita.

- Malay Rights





10 comments:

Anonymous said...

Memang LAYU pun Dah beri KUASA..... X guna sebaiknya. Cuma berDETUM seketika sabelum PAU utk menarik undi dan mencari Publicity konon nya berjuang utk MELAYU... Keluarlah lah Dasar MEMPERKASA EKONOMI melayu?????/

Anonymous said...

Orang blodoh memang macm tu. Cakap konon hebat, tapi bongok. Lap mulut je lah kerjanya. Najib Bahalol

usin said...

seikhlasnya saya nyatakan bahawa PM kita sekarang ini memang seorang pemain takraw hebat yang rajin memberi BOLA TANGGUNG untuk dilibas oleh pembangkang. kekadang kasihan kpd beliau, tetapi kekadang geram sebab tiada pasukan back up yg bagus, tetapi lebih kpd kumpulan tikam belakang.

Anonymous said...

Ramai lagi pegawai2 kanan PM Yg sepatutnya dicantas kerana gagal menjalankan tugasan masing2.
Dan masih ramai lagi penyokong2 setia PM yg bolih menjalankan tugasan tersebut.
Hanya tersilap pandang tersilap pilih.
Masih ada masa utk diperbetulkan.
Cepat bertindak dan hapuskan onak berduri dalam PM sebelum terlambat.

Anonymous said...

LA JADI BUKAN PM SENDIRI YANG TULIS DALAM FB DIA SELAMA NI? AKU KENA TIPU LAH. KIRA RESPEK LA JUGAK PM MASIH ADA MASA UPDATE FB RUPO2NYA ADA KHADAM YANG BUAT. APA NI BRO???

Anonymous said...

Ah jib bacul

Ah jib pondan

Ah jib dayus

Ah jib bapok

Ah jib gagal membenteras pelampau cina dap communist dong zong king kong

Ah jib gagal memerangi pemberontak nasrani kafirun

Ah jib gagal menghapuskan puak kopiah pas khawarij bebal bidaah sesat

Ah jib gagal menangani marina mujahid kj liberal murtad

Ah jib harus meletak jawatan tidak layak memimpin agama bangsa negara

Ah jib adalah pemimpin lemah 7x lebih bodoh drpd paklah

NYAH KAU AH JIB GOR

Anonymous said...

kalau pentadbiran ini diibaratkan permainan bola sepak, maka pm ah jib gor dilihat bersendirian. macam syok sendiri ajer dengan segala pujian melambung terhadap skil pm walaupun skil tersebut adalah memungut bola. kat semua posisi pm ada dan terus menunjukkan skilnya dan pemimpin lain hanya tunggu dan lihat. kena tackle, kena himpit, kena siku, semua pm tanggung ajer. tapi pm main guna pemandu. yg main pemandu, pm kat belakang ajer. kena kutuk pemandu, pm ok , sentiasa senyum. kangkung dah turun harga. terima kasih pm. pm bila nak turun?

Anonymous said...


kenapa org umno marah..? sokong la..sokong laa...huhu..padan muka hangpa...

Anonymous said...

Ah jib bacul

Ah jib pondan

Ah jib dayus

Ah jib bapok

Ah jib gagal membenteras pelampau cina dap communist dong zong king kong

Ah jib gagal memerangi pemberontak nasrani kafirun

Ah jib gagal menghapuskan puak kopiah pas khawarij bebal bidaah sesat

Ah jib gagal menangani marina mujahid kj liberal murtad

Ah jib harus meletak jawatan tidak layak memimpin agama bangsa negara

Ah jib adalah pemimpin lemah 7x lebih bodoh drpd paklah

NYAH KAU AH JIB GOR

Anonymous said...

Majoriti pegawai-pegawai atasan kerajaan memang tak boleh diharap. Mereka sibuk dengan mesyuarat, seminar, forum, conference, outstation...itu saja.Berlagak dengan blazer dan banyak kerja lepaskan kepada orang bawahan saja. Apa yang mereka buat hanya setakat menandatangani document dan surat...kadang-kadang baca pun tidak. Dari segi time management,,,tak ada disiplin langsung...mana ada mesyuarat kerajaan yang bermula tepat pada masanya. Tapi tiap tiap tahun naik gaji, dapat bonus. Daripada 1 juta kakitangan kerajaan, berapa kerat yang dikenakan tindakan disiplin. Kalau ada pun peratusnya terlalu kecil...ini mustahil bukan semua 1 juta itu bagus benar.