Friday, 27 December 2013

Keculasan Pegawai Atasan PDRM Menjadi Barua Chauvenist Beri Kesan Kepada Anggota Pangkat Rendah



Maruah pihak Polis semakin lama semakin dipijak pijak oleh puak puak Chauvenist ini. Semenjak 2008 semakin berani mereka Chauvenist ini bertindak biadap ke atas pasukan keselamatan terutamanya pihak PDRM. Gambar diatas merupakan kejadian yang terbaru berlaku di Pulau Pinang pada malam perayaan Krismas. Kenderaan Polis dijadikan mangsa oleh Chauvenist ini sehingga melakukan kerosakkan keatas kenderaan pasukan keselamatan itu.

Saya melihat kebiadapan ini semakin menjadi jadi dan pasukan Polis menjadi sasaran puak puak Chauvenist ini. Mengapa ini berlaku berulang ulang?

Tidak dinafikan pihak Polis sendiri juga perlu dipersalahkan kerana tidak mencerminkan peranan sebagai penguatkuasa undang undang. Sudah acap kali mereka Chauvenist ini melakukan kebiadapan dan sehingga ke hari ini yang kita ketahui hanyalah tangkapan dan pendakwaan dilakukan dan tidak ada susulan dari kejadian kejadian yang berlaku.

Saya amat mengharapkan agar pihak PDRM lebih drastik dalam menyedarkan puak puak Chauvenist ini. Tindakan wajar yang perlu dilakukan oleh PDRM bagi menyedarkan puak puak Chauvenist ini adalah tidak menjadi barua kepada mereka terutamanya ketua ketua perniagaan haram. Pihak kepimpinan PDRM di Bukit Aman mengetahui setiap kejadian yang berlaku ini dan adalah kewajipan mereka untuk menghentikannya agar anggota dan pegawai dibawahan tidak menjadi mangsa kebiadapan puak puak Chauvenist ini.

PDRM seharusnya sedar dengan menjadikan diri mereka barua kepada tauke tauke Cina perniagaan haram ini ianya membuatkan Chauvenist besar kepala dan tidka hormat kepada PDRM itu sendiri. Maruah PDRM dipijak pijak oleh Chauvenist ini hasil daripada kepimpinan PDRM diatas yang sanggup menggadaikan diri menjadi barua Chauvenist haram.


Pegawai dan anggota dibawah yang menerima kesan dari apa yang telah digadaikan oleh kepimpinan atasan PDRM.

- Malay Rights








6 comments:

salim hasan said...

MULAI SAAT NI KEPIMPINAN TERTINGGI PDRM MESTI DIPILIH DIKALANGAN MEREKA YANG BERMULA DARI BAWAH SEBAGAI KONSTABLE .BUKANYA MERKA YG PUNYA IJAZAH DAN DIPLOMA TERUS JADI BIDAN TERJUN JADI PEGAWAI TANPA MERASAI PERIT JERIH ANGGOTA BAWAHAN MENJALANKAN TUGAS.

Semut Hitam said...

Salam bro. Sekadar nak membetulkan fakta. Gambar diatas tu gambar di teluk Chempedak Kuantan. Bukan di Pulau Pinang.

Anonymous said...

kenapa papagomo makin lama makin suka buat fitnah,gambar kejadian kat kuantan,bukan pulau pinang.
Berkata lah benar walau itu pahit.
Kalau Papagomo terus tabur fitnah maknanya UMNO akan terus berkubur.
Insyaallah.

Anonymous said...

Malaysia Didalam Bahaya!!!

Adakah Malaysia akan menjadi sasaran Zionis seterusnya? Malaysia, telah disebut antara salah sebuah sasaran Amerika & komplot Zionis seperti mana yang telah berlaku kepada Iraq, Libya, Mesir dan Yaman. Dengarkan cerita daripada agen CIA, Susan Lindauer, bagaimana Amerika cuba menuduh yang Iraq telah berkomplot untuk mengebom menara Worrld Trade Center (WTC) dengan kapal terbang (peristiwa 9-11). Negara Malaysia telah disebut antara negara2 yang ada didalam perancangan komplot Zionis ini. Lihat link: https://www.youtube.com/watch?v=iGI4jfwOmOk. Lihat pada minit ke: 7.15 dimana bekas agen CIA ini telah menyebutkan nama MALAYSIA. Adakah negara Malaysia akan mengalami nasib seperti yang telah berlaku kepada Iraq, Libya & Syria dan yang akan berlaku kepada Mesir & Yaman?

Anonymous said...

Di malaysia ini susah nak pisahkan cina2 kaya dengan kepimpinan kerana cina2 inilah yang banyak menabur ringgit dalam menaikkan pemimpin. Cuba tengok berapa ramai kaum cina yang kaya raya dan dilindungi oleh kepimpinan pemerintah? Jawapannya senang ini semua berlaku kerana pemimpin telahpun tetmakan budi semasa nak naik...semaa pilihamraya. Bila dah tetmakan umpan nak bika mulut pun susah..nak lari dari umpan pun susah. Lu pikir la sendiri....jangan asyik nak salahkan orang lain..kaum lain atau party lain.

Anonymous said...

Bloger tak culas ke sampai kena pecat dari jadi polis. Kenapa ye???